plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۳۶۳۶
رئیس حفاظت و اطلاعات قوه‎قضائیه:

احیای حقوق عامه اولویت قوه قضاییه است

اقدامات مثبت در مبارزه با کارچاق‌کن‌ها و دلال‌ها
رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‎قضائیه در آیین تکریم و معارفه مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل، مبارزه با کارچاق‌کن‌ها و دلال‌ها را از جمله اقدامات مثبت قوه قضاییه دانست.
احیای حقوق عامه اولویت قوه قضاییه است
به گزارش ایصال نیوز، آئین تکریم و معارفه مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل با حضور رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‎قضائیه، مسئولین تشکیلات قضایی استان، مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‎قضائیه در این مراسم، کسب رضایت‎مندی و جلب اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی را مهمترین و بنیادی‎ترین اصل در قوه‎قضائیه عنوان نمود و افزود: قوه‎قضائیه بیشترین حجم مراجعه‎کنندگان مردمی در بین دستگاه‎ها و نهاد‌ها دارا می‎باشد، لیکن کسب رضایت‎مندی این حجم از مراجعه‎کنندگان و تحصیل رضایت آنان جز در سایه همکاری، تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه‎های اجرایی محقق نمی‎شود.

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‎قضائیه مبارزه با ساختار فسادزایی در کشور، مبارزه با کار چاق‎کن‎ها و دلال‎ها و احیاء حقوق عامه را از اهم برنامه‎ها و اولویت‎های مدیریتی در قوه‎قضائیه عنوان نمود و گفت: در بحث مبارزه با کارچاق‎کن‎ها و دلال‎ها اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و ساماندهی مطلوبی به منظور کنترل و نظارت برای مقابله با این افراد صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مسلماً باور‌های مردم درباره آرمان و اهداف مقدس انقلاب اسلامی هیچگونه تغییری نکرده است و بصیرت انقلابی مردم در موضوعات مختلف همچون سال‎های اول انقلاب است، لیکن مسئولین، کارگزاران و دست‎اندرکاران نظام باید تلاش کنند تا اعتماد و اعتقاد به آرمان‎های نظام روز به روز در بین مردم تقویت شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به وظایف حفاظت و اطلاعات اشاره کرده و مهمترین رسالت و وظیفه حفاظت و اطلاعات را ایجاد امید، نشاط و ظرفیت‎سازی توأم با تدبیر، مهربانی و اقتدار به منظور ایجاد زمینه برای خدمت‎رسانی مطلوب به مردم ذکر کرد.

وی اظهار داشت: اقدامات در این حوزه بر مبنای پیشگیری و صیانت است لیکن در برخورد با فساد برخورد‌ها بسیار سخت و قاطع می‎باشد.

وضعیت مطلوب تشکیلات قضایی استان اردبیل
رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‎قضائیه وضعیت تشکیلات قضایی استان اردبیل را بر اساس بازرسی‎های صورت گرفته مطلوب ارزیابی نمود و افزود: امید است با اتکاء به تخصص و تعهد نیرو‌های مدیریتی جوان دستگاه قضایی استان اردبیل شاهد پیشرفت و تحول عظیم در استان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی در ابتدای سخنان خود، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) و تبریک روز عرفه به نقش اثرگذار و ارزشمند حضرت امام محمد باقر (ع) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در تبیین مکتب تشیع و ایجاد مدارس و مکتب‎خانه برای ترویج فرهنگ تشیع در دوران پر از ظلم و ستم امویان اشاره نمود و گفت: اقدامات اثرگذار این بزرگواران موجب احیاء اخلاق، اعتقادات و ارزش‌ها بر مدار اسلام ناب محمدی گردید.

وی همگان را بر کسب بیش از پیش فیوضات ماه ذل الحجه دعوت نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این مراسم با قدردانی از محمد رضایی مدیر سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل، محبوب باقریان را به عنوان مدیر جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل معرفی نمود.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در ابتدای این مراسم با تبریک روز عرفه و با قدردانی از مدیر سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل، وظایف و رسالت مجموعه حفاظتی تشکیلات قضایی را خطیر دانسته، ابراز امیداوری کرد در مدیریت جدید شاهد پویایی، تحرک و نقش آفرینی روزافزون این مجموعه به منظور ارتقاء خدمت‎رسانی مطلوب به مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیروی انسانی اصیل و با ایمان را اصلی‌ترین سرمایه کشور دانستند، نیروی انسانی را اصلی‌ترین سرمایه‎های اجتماعی قوه‎قضائیه دانست که می‎توانند با اعتمادسازی در بین مردم نقش بسیار ارزشمندی در جلب رضایت‎مندی مردم ایفاء نمایند و گفت: سالم‎سازی و صیانت از این سرمایه‎های ارزشمند، یکی از مهمترین وظایف مرکز حفاظت و اطلاعات است که مدیران آن باید به آن همت گمارند.

مبارزه با فساد در تمامی زمینه ها، ارتقاء سلامت اداری مجموعه‎ها، تقویت روحیه فسادستیزی و بازدید از حوزه‎های قضایی به منظور تقویت برنامه‎های صیانتی، از دیگر تأکیدات رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم بود.

در پایان این مراسم محبوب باقری مدیر جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل اهم برنامه‎ها و اولویت کاری خود را تشریح نمود.

دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، حضور در مزار شهداء، بازدید از کانون اصلاح و تربیت و بازداشتگاه زندان‌های استان، برگزاری جلسات تخصصی با قضات و برگزاری جلسه با مدیران حفاظتی تشکیلات قضایی استان از دیگر برنامه‎های حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‎قضائیه در سفر یک روزه به استان اردبیل بود.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما