plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۳۶۱۸
شورای انتقالی مستقر در کاخ معاشیق

عربستان خواستار آتش بس فوری در عدن شد

تهدید عربستان به اشغال عدن
عربستان سعودی خواستار برقراری آتش‎بس فوری در عدن مرکز جنوب یمن شد. پیش از این "هانی بن بریک" رییس آنچه که موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات برخوردار است، اعلام کرد که مقر تیپ سوم و چهارم وابسته به منصور هادی در عدن تحت کنترل است و شماری از مقرهای نظامی و حکومتی در عدن به تصرف آنها در آمده است. عربستان تهدید کرد اگر نیروهای جنوبی فورا عقب نشینی نکنند، با آنان مقابله خواهد کرد.
عربستان خواستار آتش بس فوری در عدن شد
به گزارش ایصال نیوز، سرانجام  عربستان سعودی شنبه شب در پی افزایش درگیری ها بین نیروهای یمنی وابسته به امارات و عربستان، اعلام کرد که باید بدون فوت وقت فورا آتش بس در شهر عدن مرکز جنوب یمن برقرار شود.
یک مقام وزارت خارجه عربستان، طرف های درگیر در عدن را به آتش بس فوری و مذاکره فراخواند.
همچنین ترکی مالکی سخنگوی ائتلاف سعودی اماراتی، تهدید کرد که اگر از انیمه شب امشب آتش بس در عدن رعایت نشود، نیروهای نظامی عربستان برای کنترل شهر وارد عمل خواهند شد.
مالکی تاکید کرد که تمامی مقرها بایستی از اشغال خارج شود و همه طرفهای درگیر فورا به مواضع خود عقب نشینی نمایند.  
عربستان در حالی آتش بس را خواستار شده که کنترل شهر عدن پس از چهار روز درگیری به دست نیروهای وابسته به امارات افتاده و کاخ معاشیق اکنون در دست شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) است.
خبرگزاری رویترز عصر شنبه گزارش داد که کاخ «معاشیق» مقر دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی در چهارمین روز درگیری‌های عدن (جنوب یمن) سقوط کرد.
رویترز به نقل از منابع محلی در عدن نوشت، کاخ ریاست جمهوری «معاشیق» به تصرف «شورای انتقالی جنوب یمن» (تحت حمایت امارات) درآمده است. 
گفتنی است نیروهای شورای انتقالی جنوب به ظاهر خواستار اخراج افراد حزب اصلاح از دولت مستعفی یمن هستند. سقوط عدن، عمق نفاق و تزلزل ائتلاف متجاوزان را آشکارتر می نماید. 
انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما