plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۳۶۱۵

ایران خواستار خویشتن‌داری هند و پاکستان در موضوع کشمیر شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از هند و پاکستان خواست تا از هرگونه اقدام شتاب‌زده در کشمیر خودداری کنند.
ایران خواستار خویشتن‌داری هند و پاکستان در موضوع کشمیر شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از فارس، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در تماس تلفنی با ارتشبد قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان، نگرانی ایران و کشورهای مسلمان از وقایع اخیر کشمیر را ابراز داشت و تاکید کرد رویکردهای نظامی در این منطقه از سوی طرفین بر پیچیدگی اوضاع می افزاید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران گفت: انتظار می‌رود طرفین از هرگونه تصمیم عجولانه در مورد سرنوشت این منطقه و بدون توجه به خواست مردم خودداری نمایند.

سرلشکر باقری در ادامه افزود: امیدواریم با تلاش های سیاسی، حقوق واقعی مردم مسلمان منطقه تامین گردد و از جریحه دار شدن احساسات ملت‌های مسلمان پرهیز گردد.

فرمانده ارتش پاکستان نیز در خصوص امنیت مرزهای مشترک دو کشور اظهار داشت: ما تلاش خواهیم کرد که مرزهای دو کشور مرزهای صلح و دوستی و آرامش برای مردم دو کشور باشد و در این راستا از هیچ گونه تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

رام نات کوویند، رئیس جمهور هند، روز دوشنبه ، فرمان لغو موقعیت حقوقی  ویژه ایالت جامو و کشمیر را امضا کرد که در ماده 370 قانون اساسی این کشور تصریح شده است. قرار است این ایالت به دو بخش دارای حقوق کمتر تقسیم شود.

پاکستان که بطور سنتی از مسلمانان جامو کشمیر، یگانه ایالت دارای اکثریت مسلمان در هند حمایت می کند با این اقدام دهلی نو مخالفت کرد. این کشور در اعتراض به حوادث کشمیر، سطح روابط دیپلماتیک خود با هند را پائین آورده و روابط تجارتی دو جانبه را نیز به حالت تعلیق درآورد.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه اظهار داشت که پاکستان در پاسخ به تصمیم اخیر هند مبنی بر لغو موقعیت حقوقی  ایالت شمالی جامو و کشمیر ، قصد دارد دیپلمات‌های خود را از این کشور خارج کرده و سپس دیپلمات‌های هندی را اخراج کند.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما