کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار اصفهان تصریح کرد

آسیب‌های تمدن غربی به خاطر دوری از آموزه‌های قرآن کریم است

خوانسار و گلپایگان میزبان آزمون سراسری ترنّم وحی

ایرنا , 20 مرداد 1398 ساعت 0:41

استاندار اصفهان با بیان این که رسیدن به کمالات انسانی در پرتو آشنایی با قرآن، مفاهیم آن و عمل به دستورات دین میسر می شود، افزود: آسیب های امروز تمدن غربی به واسطه دوری از آموزه های قرآن کریم است


به گزارش ایصال نیوز، عباس رضایی روز شنبه در نشست خبری یازدهمین آزمون دوره سراسری حفظ قرآن کریم، افزود: ترویج قرآن و زمینه سازی برای بیرون آمدن قرآن از غربت از مهمترین وظایف مسوولان در نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروز قرآن حتی در بین مسلمانان در غربت است و لذا برای بیرون آمدن قرآن از غربت در وهله اول باید از خود شروع کنیم و در گام بعدی این آموزه ها را به جامعه تسری دهیم.

استاندار اصفهان با بیان این که امروز نهادها و سازمان های قرآنی متعددی به برکت نظام اسلامی در حوزه قرآنی در کشور فعالیت می کنند، افزود: برگزاری آزمون ها و مسابقات از جمله مواردی است که می تواند زمینه تشویق جوانان و نوجوانان در امور قرآنی باشد.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره آزمون حفظ کل قرآن در گلپایگان در سال ۱۳۹۵، خاطرنشان کرد: امسال یازدهمین دوره از این مسابقات ۲۲  تا ۲۴ مردادماه، در دو شهر خوانسار و گلپایگان که مهد مراجع و علمای بزرگ جهان اسلام است، برگزار می شود.

رضایی با بیان اینکه حفظ قرآن یکی از بهترین روش ها برای انس با این کتاب انسان ساز است، خاطر نشان کرد: افتتاحیه این دوره از مسابقات سه شنبه ۲۲ مرداد در شهر خوانسار و اختتامیه آن روز پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه در گلپایگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سه وظیفه استانداری در سیاستگذاری، هماهنگی امور و پیگیری و نظارت، تصریح کرد: استانداری با تمامی ظرفیت های خود در این سه حوزه از فعالیت های دینی و قرآنی حمایت می کند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: البته معتقدم آیین ها و برنامه های دینی و مذهبی در صورت پایدار خواهد ماند که مردمی باشد، کما اینکه نمود آن در با شکوه تر برگزار شدن مراسم محرم و نیمه شعبان های هزاران سال بدون اتکا به دولت ها محسوس و ملموس است.

وی اضافه کرد: اعتقاد داریم تنها راه رسیدن به سعادت عمل به آموزه های دینی و قرآنی است با تمام وجود از این برنامه ها حمایت می کنیم و هر کجا موسسات قرآن درخواستی داشته باشند، پیگیری و هماهنگی های لازم را خواهیم داشت.

یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم مهد قرآن کریم با عنوان "ترنم وحی" ۲۲ تا ۲۴ مرداد ماه در شهرهای خوانسار و گلپایگان برگزار می شود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 3613

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/3613/آسیب-های-تمدن-غربی-خاطر-دوری-آموزه-های-قرآن-کریم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir