plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۳۶۰۹
برای چهارمین شنبه پیاپی برگزار شد

تظاهرات اعتراضی گسترده در مسکو

بازداشت 136 تن از تظاهرات کنندگان توسط پلیس
تظاهرات روز شنبه بزرگترین تظاهرات مخالفین دولت روسیه طی ۸ سال اخیر در مسکو ارزیابی است. پیش از آغاز تظاهرات امروز یکی از سیاستمداران مخالفین لیوبوف سووبول که متحد آلکسی ناوالنی یکی از منتقدان سرسخت کرملین است توسط پلیس بازداشت شد. وازرت کشور روسیه گفته است در این تظاهرات ۲۰ هزار نفر شرکت کرده اند.
تظاهرات اعتراضی گسترده در مسکو
به گزارش ایصال نیوز، پلیس مسکو 136 نفر را که پس از تظاهرات دارای مجوز و هماهنگ شده به راهپیمایی ادامه دادند، بازداشت کرد. بر اساس گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور روسیه اعلام کرد که 136 نفر به دلیل تخلفات گوناگون در زمان تظاهرات غیرمجاز در مسکو بازداشت شدند. 
به گزارش اسپوتنیک، تظاهرات امروز چهارمین تظاهرات مخالفین طی یک ماه اخیر است. تظاهرات اعتراضی در مسکو حدود یک ماه قبل پس از آن آغاز شد که مقامات، برخی از نامزدهای مخالفین برای شرکت در انتخابات شورای شهر مسکو را رد صلاحیت کردند. نامزدهای مخالف دولت می‌گویند رد صلاحیت آنها انگیزه سیاسی داشته است. انتخابات قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود. 
از سوی دیگر خبرگزاریهای بین المللی گزارش دادند، حدود ۴۰ هزار نفر از مخالفان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز شنبه برای چهارمین هفته پیاپی در مسکو، پایتخت این کشور تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات به جلوگیری از شرکت نامزدهای مستقل در انتخابات محلی روسیه اعتراض کردند.
تظاهرات روز شنبه در حالی برگزار شد که تقریبا هیچ کدام از رهبران مخالف دولت در این اعتراض شرکت نداشتند. اکثر رهبران مخالف ولادیمیر پوتین هم اکنون در زندان به سر می برند. معترضان در جریان تظاهرات روز شنبه پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «به ما حق رای بدهید!» شماری از شرکت کنندگان در تظاهرات روز شنبه پس از پایان این تظاهرات به سوی ساختمان اداری نهاد ریاست جمهوری روسیه حرکت کردند.  
انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما