plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۵۹۶
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد

نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان در 21 هزار مدرسه عملیاتی می‌شود

کنترل آسیب‌ها هدف آموزش پرورش است
سرپرست آموزش و پرورش گفت: در سال جدید ۲۱‌ هزار مدرسه با طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان) فعالیت می‌کنند. ۵۱۱ هزار معلم نیز آموزش‌های تواناساز و تاب آور را دیده‌اند تا به مدارس در زمینه آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.
نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان در 21 هزار مدرسه عملیاتی می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، سید جواد حسینی صبح امروز شنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر در ساختمان وزارتخانه آموزش و پرورش  اظهار کرد: در آموزش و پرورش تکلیف روشن‌تر از هر زمانی است؛ زیرا اتفاقات این حوزه باعث شده جامعه از ما انتظار بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر  میزان امکانات وزارت آموزش و پرورش دو تا سه برابر شده است. آموزش و پرورش دارای نقشه راهی است که تمامی منویات مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی و غیره در آن آمده است. یکی از اصلی‌ترین مواردی که در این سند مدنظر قرار داده شده، خروج از تعلیم و تربیت تک ساحتی است. 

وی با اشاره به اینکه پیک دانش‌آموزی از ۲۰ میلیون به ۱۴ میلیون کاهش یافته است‌، یادآور شد:  یکی از عرصه‌های تعلیم و تربیت شش ساحتی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است و برای تحقق آن باید وارد عرصه شد و همه شرکا و دستگاه‌های عمومی را پای کار آورد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: آسیب هایی اجتماعی امروز شاید تنها جلسه‌ هایی باشد که مقام معظم رهبری و بیشتر دستگاه‌ها در آن شرکت می‌کنند. آموزش و پرورش نیز در این راستا باید کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دهد.

حسینی افزود: مواد مخدر به عنوان یک آسیب، فروپاشی فرد را به‌دنبال دارد. همچنین استفاده از مواد مخدر ۱۶ آسیب دیگر را ایجاد می کند  که ۶۵ درصد همسر آزاری، ۳۰ درصد کودک آزاری، ۲۳‌درصد قتل‌ها و غیره به همین دلیل به وقوع می‌پیوندد. از این رو اقدام در راستای‌ پیشگیری از شیوع آن ضروری است.

به گفته وی، در امور آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد باید کاهش تقاضا را هدف‌گذاری‌، پیشگیری، مبارزه و درمان را مد نظر قرار داد. کاهش تقاضا و پیشگیری با رویکرد توانمندسازانه و تاب آورانه موفقیت بیشتری داشته و هزینه کمتری در پی دارد. مرکز ایجاد چنین دیدگاهی باید در مدارس ایجاد شود.

حسینی افزود: کنترل آسیب‌ها هدف آموزش پرورش است، کانون های فرهنگی و تربیتی باید با این موضوع درگیر شوند. ۷۵۰ مرکز مشاوره دانش‌آموزی و ۴۵۰ مرکز مشاوره خانواده داریم که باید به اجرای این طرح کمک کنند.

وی افزود: جشنواره نوجوان سالم در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد که سال گذشته بیش از ۲ هزار اثر تولید کرده است. این آثار باید به دل مدرسه بازگردد تا تشویقی برای دانش آموزان باشد. خانه‌های‌پیشگیری برای‌ تمام مناطق شکل می‌گیرد. ۱۰۰ هزار دانش آموزش آموزش می‌بینند تا بتوانند در گروه همیار شرکت کرده و در آموزش به دیگران موثر واقع شوند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما