plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۳۵۸۴
سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران

برای بهبود فضای کسب‌ و کار باید مشکل بروکراسی اداری برطرف شود

معکوس شدن دومینوی تعطیلی کارخانجات در ایران
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت: دشمنان انتظار داشتند در نیمه دوم سال ۹۷ و سال ۹۸ دومینوی تعطیلی کارخانجات و واحدهای صنعتی در کشور اتفاق بیفتد که نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه در تمام کشور واحدهای صنعتی در حال افزایش ظرفیت هستند.
برای بهبود فضای کسب‌ و کار باید مشکل بروکراسی اداری برطرف شود
به گزارش ایصال نیوز، «صابر پرنیان» در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به فعالیت ۸۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور، جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای مشابه تولید داخلی، بهبود فضای کسب‌وکار، اصلاح نظام بانکی و گمرکی را از راهکارهای رونق تولید برشمرد. وی با بیان این که ۹۴ درصد صنعت کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند "آنچه در جامعه ایجاد تحرک می‌کند همین صنایع کوچک است" و موتور محرک اقتصاد و اشتغال کشور را صنایع کشور اعلام کردند.
پرنیان تصریح کرد: دشمنان بدانند که کشوری با داشتن رتبه دوم دانش‌آموختگان رشته فنی و مهندسی جهان، ۳۶ میلیون جوان دارای سن ۱۵ تا ۴۰ سال، انبوه جوانان مشتاق جهادی و با انگیزه، تحریم‌پذیر نیست ما اگر به سیاست‌های اصولی اقتصاد مقاومتی که نسخه شفابخش احیای اقتصاد است، توجه کنیم و آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم در واقع نهضت بزرگی در تولید داخلی و اشتغال در کشور شکل می‌گیرد.
به گفته وی، اکنون ما از وضعیت حفظ اشتغال عبور کرده و در حال افزایش اشتغال هستیم و به فضل خدا و تلاش جهادگران اقتصادی امسال و سال آینده، سال رونق تولید است تا سخنان رهبر معظم انقلاب تحقق یابد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی تهران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که "مسئله مهم را معیشت مردم" عنوان کرده‌اند، گفت: بهترین راه ترمیم و اصلاح معیشت مردم تکیه بر رونق تولید داخلی است که برای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و زیر ظرفیت کار کردن واحدهای صنعتی کوچک که ۹۴ درصد صنعت کشور با ۶۳ درصد اشتغال صنعتی و پایدار کشور را برعهده دارند، یک تلاش همه جانبه را می‌طلبد. وی ایجاد فرصت‌های شغلی، عدالت صنعتی در روستاها و شهرها، کاهش تعادل‌بخشی منطقه‌ای و اقتصادی، اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر، اقتصاد متکی بر مردم، اقتصاد متکی بر داشته‌ها را از ویژگی‌های صنایع کوچک برشمرد و افزود: برخی مرعوب شده بودند و فکر می‌کردند در کشور چه اتفاقی می‌افتد اما با این نهضت داخل و با این فضای انقلابی و جهادی که در فضای وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته رفع موانع تولید در دستور کار و در حال رخداد است به طوری که در استان تهران بیشترین وقت به رفع موانع تولید اختصاص یافته است.
پرنیان اظهار داشت: همچنین برای بهبود فضای کسب‌وکار باید مشکل بروکراسی اداری برطرف شود زیرا تولیدکنندگان از تحریم نگران و ناراحت نیستند اما از برورکراسی اداری و فضای نامناسب کسب‌وکار نگران و ناراضی هستند بنابراین ما باید قوانین ضد تولید، قوانین متناقض، قوانینی که مخل تولید کشور هستند را رفع کنیم. وی با بیان این که هیچ بن بستی برای تولید کشور وجود ندارد، اضافه کرد: اصلاح نظام توزیع کالا و خدمات در کشور باید راه بیفتد. وی با اشاره به این که مردم مشکل معیشتی دارند گفت: مردم هر جا نیاز بوده در انقلاب پشت نظام ایستادند و تمام توطئه‌ها را نقش بر آب کردند الان زمان آن رسیده که مسئولان و خدمت‌گزاران به مردم لبیک بگویند و مدیران دولتی باید میز کارشان را در محیط های صنعتی و کسب‌وکار قرار دهند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی تهران، اصلاح نظام گمرکی و بانکی را خواستار شد و افزود: نظام بانکی باید در خدمت تولید، اقتصاد مولد، واحدهای صنعتی باشد، معادن ما می‌تواند ما را از نفت بی‌نیاز کند همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند "معادن می‌تواند جایگزین نفت باشد". وی با بیان این که کشور دارای هفت درصد منابع و ذخایر معدنی جهان است، اظهار داشت: برای رونق تولید باید انقلاب معدنی در کشور اتفاق بیفتد که از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است ما می‌توانیم ثروت قابل توجهی برای کشور ایجاد و خام‌فروشی را متوقف کنیم که در حال این رخداد هستیم.
*کاهش سه درصدی واحدهای صنعتی کوچک در استان تهران
پرنیان ادامه داد: واردات بی‌رویه کالاهایی که می‌توانیم تولید کنیم در برنامه‌های وزارت صنعت و برنامه شهرکهای صنعتی قرار گرفته است، با احیای واحدهای تعطیل امسال در استان تهران ۳ درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم به نحوی که شهرکهای صنعتی استان تهران به شدت افزایش ظرفیت پیدا کرده و نیروی کار افزایش یافته است. وی نترسیدن و اعتماد به جوانان را ناشی از مدیریت جهادی دانست و افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب این دو محور در حوزه تولید و صنعت برجسته شده است. وی با بیان این که در استان تهران ۳ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در دست پیگیری است، گفت: اشتغال تهران بدون سرمایه‌گذاری دولتی در شهرکهای صنعتی حدود ۳۵۰ هزار نفر است که می‌توانیم این میزان را به دو برابر برسانیم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی تهران، عامل رونق تولید در کشور را ریشه‌کنی فقر و بیکاری و قطع وابستگی به بیگانگان دانست و تصریح کرد: با حل مشکل نظام بانکی، پول‌های سرگردان که به مصرف کارهای غیرمولد می‌رسد و خرابی به بار می‌آورد جلوگیری می‌شود و جز رونق تولید راه دیگری نیست. وی گفت: با وجود ماشین‌آلات، نیروی انسانی ماهر، جوانان تحصیل‌کرده و با انگیزه مشکل کارخانجات تعطیل و کارخانجاتی که زیر ظرفیت تولید کار می‌کنند، را داریم که فقط با نگاه ملی به رونق تولید حل می‌شود ما فقط باید کالای داخلی مصرف کنیم زیرا تولیدکننده ما باید با افتخار کالای ایرانی خود را بفروشد درحالی که شاهدیم کالای ایرانی با بهترین کیفیت با مهر و برچسب‌های خارجی به فروش می‌رسد.
*تراز صادراتی کشور مثبت است
وی با اشاره به توانمندی بخش خصوصی کشور در حوزه تولید، افزود: اکنون در حوزه تولید جهشی در حال اتفاق است و سال‌های آینده کشور ما به یک کشور صادرات‌گرا تبدیل می‌شود این درحالیست که در سال ۹۷ تراز صادراتی ما مثبت شد. وی معتقد است انقلاب صادراتی در صورت کمک به سرمایه‌گذاران واقعی، رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب‌وکار، جلوگیری از واردات بی‌رویه و ارزش به جهادگران اقتصادی و همکاری همه دستگاه‌ها، تشکل‌ها، قوای سه‌گانه، مردم، قانونگذاری، دستگاه اجرایی و امنیتی شکل می‌گیرد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما