plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۳۵۸۲
با عزیمت دو میلیون زائر از مکه به عرفات

اعمال و مناسک حج از امروز آغاز شد

برپایی بیش از 350 هزار چادر در عرفات و منا
کار انتقال زائران ایرانی به عرفات از صبح امروز جمعه با اعزام زائران اهل سنت آغاز شد و از ساعت ۱۶ بعد از ظهر امروز نیز در مرحله نخست بانوان زائر کشورمان و پس از آن بعد از غروب آفتاب انتقال زائران مرد به صحرای عرفات شروع و تانیمه شب ادامه می‌یابد.
اعمال و مناسک حج از امروز آغاز شد
به گزارش ایصال نیوز، نصرالله فرهمند رئیس ستاد حج 98 ایران در مکه گفت: از ساعت ۶ صبح امروز جمعه هشتم ذی الحجه ۱۰ هزار و ۵۰۰ زائر اهل سنت ما برای انجام مراسم و مناسک حج با اتوبوس به منا منتقل و در محل‌های استقرار خود اسکان یافته اند.
رئیس ستاد حج ۹۸ تصریح کرد:همه خدمات لازم هم برای این زائران برنامه ریزی و تدارک شده است.
وی افزود: کارانتقال سایر زائران هم از ساعت ۱۶ بعد از ظهر امروز شروع می‌شود و در مرحله نخست بانوان زائر کشورمان که ۵۳ درصد کل زائران را تشکیل می‌دهند از مکه به عرفات منتقل و پس از آن یعنی بعد از غروب آفتاب انتقال زائران مرد شروع و تانیمه شب ادامه می‌یابد.
از سوی دیگر بر اساس اعلام مقامات حج عربستان نزدیک به ۲ میلون زائر در مناسک امسال شرکت کرده‌اند.
اعمال حج تمتع با محرم شدن زائران در شهر مکه همزمان با روز هشتم ذی‌الحجه (به تقویم عربستان) برابر با جمعه ۱۸ مردادماه آغاز می‌شود.
سخنگوی وزارت حج عربستان اعلام کرده که برای اقامت زائران در عرفات و منا، بیش از ۳۵۰ هزار چادر برپا شده است. این وزارتخانه همچنین از صدور یک میلیون و ۸۰۰ هزار روادید الکترونیکی حج خبر داده است.
مدیرکل اداره گذرنامه عربستان نیز در روز چهارشنبه اعلام کرد: بیش از یک میلیون و ۸۴۰ هزار زائر برای شرکت در مناسک حج، به عربستان وارد شده‌اند.
اداره گذرنامه عربستان از همه حجاج خواسته به مدت زمان اقامت قانونی خود بر اساس روادید صادر شده پایبند بمانند و پس از پایان فریضه حج از این کشور خارج شوند. 
انتهای پیام/*
۱
مرجع : vjc
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما