plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۳۵۸۰

تداوم درگیری بین مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی اماراتی در عدن

نیروهای شورای انتقالی جنوبی وابسته به امارات متحده عربی در عدن برای چهارمین روز با نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن که حمایت عربستان سعودی را با خود دارد در نزدیکی قصر معاشیق این شهر درگیر شدند.این درگیری تاکنون دهها کشته و زخمی برجای گذاشته است
تداوم درگیری بین مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی اماراتی در عدن
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره درگیرهای شهر عدن برای چهارمین روز از صبح امروز جمعه مجددا شدت گرفت و ده ها نفر از نیروهای طرفین در این درگیری ها کشته یا زخمی شدند.
نیروهای شورای انتقالی جنوبی وابسته به امارات متحده عربی در عدن با نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن که حمایت عربستان سعودی را با خود دارد، در نزدیکی قصر معاشیق این شهر درگیر شدند. قصر معاشیق محل استقرار دولت رئیس جمهور مستعفی عبد ربه منصور هادی است. 
این درگیری ها که از تسلیحات سنگین و تانک در آنها استفاده شده است، تاکنون چندین کشته و زخمی بر جا گذاشته و شمار زیادی از خانه ها و مناطق مسکونی در عدن تخریب شده است.
عارف العامری، دبیر کل جبهه ملی جنوب یمن گفت: آنچه که هم اکنون مردم یمن در استان عدن با آن مواجه هستند حاصل آتش غرض ورزی و کینه توزی است که امارات و گروه درهم ریخته ای که "دولت مشروع یمن" نامیده می شود در آن می دمند.
همچنین العالم گزارش داد، که  "طارق سلام" استاندار عدن با اشاره به درگیری های داخلی چند روز گذشته عدن، تصریح کرد: مسئولیت ریختن خون یمنی ها، نابودی عدن و چندپارچگی عدن متوجه عربستان و امارات است.
در همین حال تلاشها برای حل اختلاف بین مزدوران ائتلاف سعودی اماراتی ادامه دارد و خبرها از عقب نشینی موقت نیروهای وابسته به امارات در برخی نقاط مهم عدن حکایت می کند.
 از سوی دیگر اسپوتنیک خبر داد، مسئولان اماراتی از درگیریهای داخلی مزدوران ائتلاف سعودی اماراتی در عدن ابراز وحشت نمودند، در همین زمینه ضاحی خلفان رئیس پلیس و امنیت دبی ضمن تاکید بر اهمیت عدن و جنوب یمن، خاطرنشان کرد: عربستان، امارات، بحرین، سودان و کشورهای ائتلاف عربی بر سر این که امنیت یمن ضروری است و اولویت آنهاست، اتفاق‌نظر دارند و هیچکس در مورد این مسئله اختلاف نظر ندارد.
وی در ادامه گفت: اگر جنوب یمن بار دیگر در حین ریاست جمهوری هادی سقوط کند اوضاع منقلب و دگرگون خواهد شد و بار دیگر جنوب این کشور اشغال خواهد شد و بنابراین ائتلاف، تمامی چیزها را از دست خواهد داد. بزرگترین و مهمترین دستاورد ائتلاف، جنوب یمن است پس آن را رها نمی‌کند. این حرف آخر من در ارائه رویکردم است.
انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما