plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۳۵۷۵
با حضور اسحاق جهانگیری

خط دو قطار شهری مشهد رسماً افتتاح شد

جهانگیری: توسعه خطوط ریلی از اولویت های دولت یازدهم و دوازدهم بوده است
خط دو قطار شهری مشهد با حضور معاون اول رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت و فرمان آغاز عملیات اجرایی خط چهار قطار شهری مشهد نیز صادر شد.
خط دو قطار شهری مشهد رسماً افتتاح شد
به گزارش ایصال نیوز از معاون اول رئیس جمهوری، دکتر اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (جمعه) در آیین افتتاح خط 2 قطار شهری مشهد با تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع)، با بیان این که توسعه خطوط ریلی در دولت های یازدهم و دوازدهم به یکی از اولویت های دولت تبدیل شد گفت: بر اساس سیاستگذاری دولت تلاش شد که تمام مراکز استان به راه آهن سراسری متصل شوند چرا که مسیر ریلی ارزان ترین و ایمن ترین نوع حمل و نقل است و در این چند سال پنج مرکز استان به ریل سراسری متصل شده اند.
معاون اول رییس جمهور از نامگذاری ایستگاه پایانی خط 2 قطار شهری مشهد به نام شهید کاوه قدردانی کرد و گفت: شهید کاوه شهید سرافراز جنگ تحمیلی و فرمانده ای مقتدر بود که با نثار خون خود به پایداری انقلاب اسلامی کمک کرد.
معاون اول رییس جمهور شهدا را از سرمایه های بزرگ کشور برشمرد و افزود: شهدا برای ما الهام بخش هستند و مسیر را نورافشانی می کنند تا راه آینده نظام روشن شود. 
دکتر جهانگیری با اشاره به این که مسایل حوزه شهری کلانشهر مشهد پس از تهران مهمترین مسایل در بخش مدیریت شهری برای کشور محسوب می شود اظهار داشت: کلانشهر مشهد به دلایل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند نمادی از آثار مدیریت جمهوری اسلامی ایران و مدیریت کلانشهرهای کشور باشد.
معاون اول رییس جمهور افزود: مشهد می تواند از هر نظر مورد بررسی قرار گیرد که چه آسیب هایی در مدیریت کشور وجود داشته و چه راهکارهایی برای حل این آسیب ها باید در پیش گرفت. 
دکتر جهانگیری با قدردانی از مدیریت مطلوب شهری در کلانشهر مشهد تصریح کرد: در مدیریت شهری باید علاوه بر موضوع حمل و نقل، حقوق افراد پیاده نیز مورد نظر قرار گیرد و همه مسایل شهر به صورت یکپارچه دیده شود. بر اساس گزارش ها در مدیریت شهری مشهد به همه بخش ها توجه کافی صورت گرفته و رعایت همه نکات در دستور کار قرار دارد.
معاون اول رییس جمهور با بیان این که مسایل زیست محیطی، حمل و نقل و ترافیک یکی از مهمترین مسایل کلانشهرهای کشور است خاطر نشان کرد: اگر به موقع برای حل این مسایل تصمیم گیری نشود آثار مخرب آن می تواند به سایر بخش ها تسری پیدا کند. 
دکتر جهانگیری ادامه داد: یکی از مهمترین مسایل تهران و مشهد مسایل زیست محیطی و ترافیک است چرا که بخش زیادی از وقت افراد در ترافیک تلف می شود.
معاون اول رییس جمهور توسعه قطار شهری را یکی از تجربیات موفق بشریت در بهبود حمل و نقل کلانشهرها و حل مسأله ترافیک و محیط زیست برشمرد و اظهار داشت البته ما در زمینه توسعه قطار شهری سال ها عقب هستیم اما باید با جدیت هر چه بیشتر در این زمینه تلاش کنیم تا کاستی های گذشته جبران شود. 
دکتر جهانگیری با اشاره به پروژه های در دست اجرای نظیر قطار سریع السیر قم – تهران – اصفهان و قطار برقی تهران – مشهد خاطرنشان کرد: این پروژه ها از سوی طرف چین قدری با کندی مواجه شده است که باید تلاش کنیم مسایل پیش رو برطرف شود.
معاون اول رییس جمهور با تأکید بر این که توسعه قطار شهری در 9 کلانشهر کشور در دستور کار دولت قرار دارد گفت: دولت توانسته علیرغم محدودیت منابع مالی 318 کیلومتر خط مترو را در پنج کلانشهر اجرا کند که ظرفیت آن جابجایی 800 میلیون نفر مسافر در سال است. 
دکتر جهانگیری افزود: 270 کیلومتر خط مترو نیز در دست اجرا قرار دارد و دولت 13 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کمک به احداث این خطوط فروخته و 50 درصد بازپرداخت این اوراق نیز بر عهده دولت خواهد بود. 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزرش شهردار مشهد از برنامه ریزی برای اجرای هفت هزار و 500 میلیارد تومان طرح در شهر مشهد گفت: امیدوارم با اجرای این طرح ها و نیز اجرای خط چهارم قطار شهری مشهد شاهد متحول شدن چهره مشهد و خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم و زائران باشیم. 
دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به برنامه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای طرح های بزرگ عمرانی در اقصی نقاط کشور خاطرنشان کرد: این قرارگاه طرحهای متعددی را ظرف سال های 98 و 99 به بهره برداری خواهد رساند که مجموعه این اقدامات باعث شده تا سراسر کشور به کارگاهی در حال ساخت و ساز تبدیل شود. 
در این مراسم استاندار خراسان رضوی نیز از وجود ملجاء شریف امام رضا به عنوان سرمایه ای اجتماعی و معنوی برای شهر مشهد یاد کرد و گفت: زیبنده شهری که به نام امام رضا (ع) است این نیست که یک و نیم میلیون نفر جمعیت با وضعیت نامناسب در حاشیه شهر سکونت داشته باشند که لازم است با برنامه ریزی دقیق این مشکل را حل و فصل کنیم. 
شهردار مشهد نیز در این مراسم گزارشی از روند احداث قطار شهری و سرمایه گذاری انجام شده ارائه کرد و به تشریح برنامه های شهرداری مشهد برای اجرای دیگر پروژه های مدیریت شهری پرداخت. 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در این مراسم گزارشی از روند اجرای پروژه قطار شهری مشهد ارائه کرد و افزود: خط دو قطار شهری مشهد 14 و نیم کیلومتر بوده و دارای 13 ایستگاه است و برای احداث آن هزار میلیارد تومان و 300 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است. 
گفتنی است معاون اول رییس جمهور پس از شرکت در آیین افتتاح خط دو قطار شهری مشهد، با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد از روند برگزاری آزمون استخدامی آتش نشانان بازدید کرد.
انتهای پیام /*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما