کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسم گراميداشت روز خبرنگار

دکتر نمکی: اگر جریده ای بخواهد ماندگار باشد، فقط باید حق بنویسد

هرگز دری را در وزارت بهداشت به روی خبرنگاران نخواهم بست

18 مرداد 1398 ساعت 1:22

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت و خبرنگاران در راستاي تغيير سبك زندگي مردم و ارتقاي شاخص هاي بهداشتي و سلامتي مردم، يك تيم هستند.


به گزارش ایصال نیوز از وبدا، دکتر سعید نمکی در مراسم روز خبرنگار، اظهار كرد: امروز بیش از هر روزی، نیاز به خبرهاي اثربخش و تلاش هاي راستين اهل رسانه داریم و به همين دليل، اصحاب رسانه را به ياري مي طلبيم. 
 
دكتر نمكي خطاب به خبرنگاران حوزه سلامت، تصريح كرد: سعي كنيد تا خبرسان مشکلات مردم به ما باشید. به مدیران روابط عمومي دانشگاه ها نيز تاكيد كرده ام كه شما روابط عمومی وزیر نیستید، بلکه روابط عمومی وزارت بهداشت هستید و باید حتی خدمات یک بهورز در دورترین نقاط کشور را به گوش مردم برسانید؛ چراکه اصحاب رسانه زبان گویای مردم هستند و به کمک اصحاب رسانه باید گفتمان دو سوی با مردم ایجاد کنیم.
 
وزير بهداشت افزود: از اصحاب رسانه چند خواسته دارم؛ قلمی که در اختیار دارید، موهبتی الهی است که خداوند در کتاب مقدسمان به آن سوگند خورده است. بنابراین، باید قدر و منزلت آن را بدانید و این قلم را به سیاست زدگی و جریان های خاص آلود نکنید. اگر جریده ای بخواهد ماندگار باشد، فقط باید حق بنویسد.
 
دكتر نمكي با بیان اینکه امروز روز وحدت ملی است، خاطرنشان كرد: چراکه دشمنان قسم خورده ما امروز در کنار یکدیگر هستند. باید با تقویت وحدت ملی از آسیب پذیری کشور در برابر این دشمنان جلوگیری کنیم. 
 
وزیر بهداشت بيان كرد: چالش امروز نظام سلامت، بیماری‌ های غیرواگیر است، بیماری ‌هایی که دیگر نمی توان با واکسن آنها را درمان کرد. روزی با ۵ دلار کودکانمان را در برابر ۶ بیماری مهلک مسري قابل پيشگيري با واكسن، واكسينه می‌کردیم، اما امروز، یک دوره شیمی درمانی و بستری در بخش ICU، معادل هزینه واکسیناسیون صدها کودک است. لذا، اصحاب رسانه مي توانند در كاهش آمار بيماري هاي غيرواگير كمك هاي شاياني كنند. 
 
دكتر نمکی با بیان اینکه بسیج ملي كنترل فشارخون كه با كمك اصحاب رسانه به خوبي پيش رفت، یک رکورد تاریخی در حوزه سلامت و کشور محسوب مي شود، تصريح كرد: بسیج‌ های دیگری در حوزه دیابت، تغییر سبک زندگی و بهداشت روان در پیش داریم كه با همراهي اصحاب رسانه، اين مسير را نيز به خوبي طي خواهيم كرد. برای تغییر شیوه زندگی مردم نیازمند کمک‌های شما خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم و بدون اصحاب رسانه نمی‌توانیم اين اهداف را پیش برویم. 
 
وزير بهداشت بيان كرد: امروز از همكارم دكتر داوودي مي خواهم در دفترم یک پیام گیر مستقل برای شنيدن صداي خبرنگاران ايجاد كند تا هر شب صدای خبرنگاران را بشنوم و آنها مشکلات مردم را به ما منتقل كنند.
 
دكتر نمكي تاکید کرد: هرگز با خبرنگاری نامهربانی نمی کنم، چراکه ما از  پوست و گوشت و استخوان يكديگر هستیم، زيرا بنده نيز سالهاست كه قلم به دست گرفته ام، بنابراين، هرگز دری را در وزارت بهداشت به روی خبرنگاران نخواهم بست و هميشه پاسخگوي پرسش هاي آنان هستم. 
 
وزير بهداشت در پايان تاكيد كرد: وزارت بهداشت و خبرنگاران در راستاي تغيير سبك زندگي مردم و ارتقاي شاخص هاي بهداشتي و سلامتي مردم، يك تيم هستند. ما با تغییر الگوی زندگی مردم باید به سمت یک آینده بهتر پیش رويم و این موضوع نه با صرف هزينه هاي هنگفت، بلكه با لطافت و رفتار حرفه اي، امكان پذير است. خبرنگاران همواره بازوي اصلي وزير بهداشت و وزارت بهداشت هستند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 3566

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/3566/دکتر-نمکی-اگر-جریده-بخواهد-ماندگار-باشد-فقط-باید-حق-بنویسد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir