plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۳۵۴۲
دستور اخراج سفیر هند از پاکستان صادر شد

تشدید تنش بین هند و پاکستان بر سر «حاکمیت کشمیر»

برقراری وضع فوق العاده در جامو و کشمیر
پاکستان سطح روابط دیپلماتیک خود با هند را کاهش داد. شورای امنیت ملی پاکستان از تصمیم خود مبنی بر کاهش سطح روابط دیپلماتیک و قطع مناسبات تجاری با هند خبر داد.برخی خبرگزاری ها نیز از صدور دستور اخراج سفیر هند از پاکستان و وقوع درگیری های پراکنده بین ارتش پاکستان و ارتش هند در مرز دو کشور خبر می دهند.
تشدید تنش بین هند و پاکستان بر سر «حاکمیت کشمیر»
به گزارش ایصال نیوز، شورای امنیت ملی پاکستان در رابطه با لغو وضعیت ویژه منطقه «جامو کشمیر» تحت کنترل هند با عمران خان، نخست وزیر این کشور تشکیل جلسه داد. این شورا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد در نشست مذکور تصمیماتی مبنی بر کاهش سطح روابط دیپلماتیک با هند و توقف روابط تجاری دو جانبه اتخاذ و تصمیم هند درباره جامو کشمیر نیز به سازمان ملل متحد ارجاع داده خواهد شد.
شورای امنیت ملی پاکستان ضمن اشاره به تجدید نظر در توافق‌های دو جانبه به مناسبت فرا رسیدن 14 اوت؛ روز استقلال پیام همبستگی خود را با کشمیر اعلام کرد.
براین اساس همچنین عمران خان دستور باز بودن تمامی راه‌های دیپلماتیک برای تشریح رویکرد جنایت‌کارانه دولت هند در کشمیر صادر کرد.
شبکه العالم و نیز برخی خبرگزاری ها از اخراج سفیر هند از پاکستان و وقوع درگیری های پراکنده بین ارتش پاکستان و ارتش هند در مرز دو کشور خبر می دهند.
الجزیره نیز خبر داد که در حال حاضر وضعیت فوق العاده در جامو و کشمیر حکم‌فرماست و مسلمانان جامو و کشمیر در معرض فشار و تهدید از سوی ده‌ها هزار نظامی اعزامی هند به جامو و کشمیر هستند.  
گفتنی‌ست دو روز قبل دولت هند در پارلمان هند خودمختاری ایالت جامو و کشمیر  را لغو و این ایالت خودمختار را به دو ایالت جامو و  ایالت کشمیر تقسیم کرد و رسما به کشور هند  و تحت حاکمیت دولت هند ملحق نمود. 
از نظر پاکستان این اقدام هند بر خلاف قوانین بین المللی و اشغال رسمی جامو و کشمیر است.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما