plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷
کد مطلب : ۳۵۱۸

بازی خطرناک هند با لغو خودمختاری کشمیر

پاکستان اعلام کرد: منطقه جامو و کشمیر را منطقه اشغال شده به دست هند تلقی خواهد کرد.به همه گزینه‌ها برای برداشتن گام‌های قانونی علیه این اقدام متوسل می‌شود. دولت هند سه شنبه در مجلس هند،در اقدامی بی سابقه با حذف قانون 370 از قانون اساسی هند، خودمختاری کشمیر را لغو کرد.با لغو این قانون همه اختیارات این ایالت رسما لغو و در پی آن، نظامیان هندی بیشتری به ایالت مذکور اعزام شدند و شماری از سیاستمداران در این ایالت نیز در حصر خانگی قرار گرفتند یا دستگیر شدند.
بازی خطرناک هند با لغو خودمختاری کشمیر
 به گزارش ایصال نیوز، پاکستان اقدام دولت هند مبنی بر لغو خودمختاری کشمیر را به شدت محکوم کرد. اسلام آباد اعلام کرد: منطقه جامو و کشمیر را منطقه اشغال شده به دست هند تلقی خواهد کرد. پاکستان همچنین تاکید کرد: منطقه خودمختار کشمیر منطقه مورد مناقشه تلقی می‌شود و پاکستان به همه گزینه‌ها برای برداشتن گام‌های قانونی علیه این اقدام متوسل می‌شود.
وزیر امور خارجه پاکستان هم با هشدار به دهلی نو لغو خودمختاری کشمیر را پاکسازی نژادی توصیف کرد.
دولت هند امروز سه شنبه خودمختاری کشمیر در قانون اساسی این کشور را لغو کرد. این تصمیم در جلسه مجلس این کشور اتخاذ شد.
سخنرانی آمیت شاه، وزیر کشور هند، در صحن مجلس این کشور درباره طرح دولت دهلی با همهمه حاضران مواجه شد.
در پی مصوب دولت و مجلس هند ارتش این کشور وضع آماده باش را افزایش داد. ارتش هند همچنین تجهیزات نظامی بیشتری به همراه ۸ هزار نظامی به کشمیر اعزام کرد.
اقدام امروز هند با واکنش صد‌ها نفر از اتباع کشمیری مقیم پاکستان در اسلام آباد و کراچی همراه بود.
گفتنی است، براساس «قانون 370»که از استقلال کشور هند از انگلستان درسال 1947 همچنان در قانون اساسی این کشور وجود داشت، «جامو کشمیر» به عنوان یکی از ایالت های هند قادر به تصویب قانون های مجزا به شکل خود مختار بود. یکی از ویژگی های این وضعیت، عدم صدور جواز اقامت و خرید ملک برای اتباع خارجی بود.
با لغو این قانون همه اختیارات این ایالت رسما لغو و در پی آن، نظامیان هندی بیشتری به ایالت مذکور اعزام شدند و شماری از سیاستمداران در این ایالت نیز در حصر خانگی قرار گرفتند. همچنین عمر عبدالله و محبوبه مفتی از نخست وزیران اسبق این منطقه دستگیر شدند. اقدامات امنیتی در سرینگر مرکز کشمیر تشدید شده است.
اینترنت و موبایل از عصر امروز سه شنبه با اختلال جدی مواجه شده است. همچنین فعالیت دانشگاه‌ها و دیگر موسسات آموزشی تا اطلاع ثانوی متوقف شده‌ است.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : شبکه خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما