کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون کل وزارت بهداشت خبر داد

سیاست وزارت بهداشت ارائه خدمات به مردم در نزدیکی محل زندگی آنها است

سطح دانش و تجربه پزشکان تهران و شهرستان تفاوت چندانی ندارد

12 مرداد 1398 ساعت 14:07

معاون کل وزارت بهداشت گفت: سیاست وزارت بهداشت ارائه خدمات درمانی به مردم توسط بخش دولتی و خصوصی در نزدیکی محل زندگی آنها است.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از وبدا، دکتر ایرج حریرچی، در بازدید از مراکز بهداشتی درمانی استان قم اظهار كرد: هزینه های جانبی درمان نظیر هزینه رفت و آمد برای دریافت خدمات، امروزه قسمت قابل توجهی از هزینه های درمانی خانوارها را تشکیل می دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون با توجه به قیمت حداقلی تعرفه های دولتی و پوشش نسبتا مناسب هزینه ای توسط بیمه ها در بعضی موارد هزینه رفت و آمد از هزینه اصلی درمانی بیشتر می شود، افزود: سیاست وزارت بهداشت ارائه خدمات به مردم توسط بخش دولتی و خصوصی در نزدیکی محل زندگی مردم و مطابق با نظام ارجاع است.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات مراکز ارجاعی در تهران و شهرهای بزرگ، مراجعه بیماران با بیماری های ساده و معمولی است که در محل زندگی خود بیماران هم با کیفیت خوب قابل درمان است.

به گفته دکتر حریرچی، توسعه مراکز درمانی در شهرهای دیگر استان تهران و استان های اطراف تهران نظیر البرز، قم و سمنان در راستای سهولت دسترسی مردم در سال های اخیر، با جديت بيشتري دنبال شده است.

وی در پایان تاكيد کرد: مردم به پزشکانی که در شهرستانها به فعالیت مشغول هستند، اعتماد کنند. در مورد اکثر بیماری ها، سطح دانش و تجربه پزشکان فعال در تهران و شهرستان ها تفاوت چندانی ندارد. البته بعضی بیماری های خیلی سخت و نادر احتیاج به مراجعه به مراکز ارجاعی دارد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 3421

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/3421/سیاست-وزارت-بهداشت-ارائه-خدمات-مردم-نزدیکی-محل-زندگی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir