plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۳۳۹۸
ائمه جمعه سراسر کشور مطرح کردند

راهبرد فشار حداکثری امریکا به آخر خط رسیده است

ایران حاضر به مذاکره با آمریکا نیست
ائمه جمعه سراسر کشور تحریم وزیر امور خارجه ایران را نشان دهنده افول قدرت ترامپ دانستند و افزودند: آمریکا از طرفی ایران را دعوت به مذاکره و از سویی دیگر ظریف را که متولی مذاکره است تحریم می کند این رفتارهای رئیس جمهوری آمریکا بدون منطق است.
راهبرد فشار حداکثری امریکا به آخر خط رسیده است
امامان جمعه استانها در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ایران حاضر به مذاکره با آمریکا نیست،گفتند :طرف مقابل  قواعد مذاکره را نمی داند و  هدف و منظور از گفت و گو، تسلیم شدن ایران در برابر خواسته های آمریکا است که ملت ایران هرگز زیربار ظلم و ستم نمی رود.

ائمه جمعه سراسر کشورتصریح کردند که آمریکایی‌ها در راهبرد فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران به آخر خط رسیده اند و اکنون راهی جز انجام عملیات فریب ندارند و با این اقدام می خواهند ملت ایران را بترسانند ولی باید بدانند که ما تسلیم آن ها نخواهیم شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه گذشته از تحریم محمدجواد ظریف خبر داد. دلیل این اقدام تبعیت مستقیم یا غیر مستقیم از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام شده است.

آنها ابراز امیدواری کردند که  دستگاه دیپلماسی کشور بتواند با رعایت عزت و اقتدار جمهوری اسلامی، منافع کشور را به پیش ببرد.

نمایندگان ولی فقیه در استان ها و امامان جمعه در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات قوه قضاییه در مقابله با مفسدان اجتماعی را مطلوب دانستند و گفتند :قوه قضائیه با مبارزه و جمع آوری مفاسد اقتصادی امید را به جامعه تزریق کرد و سایر قوا به منظور برچیدن مفاسد باید از آن الگو بگیرند.

 از دیگر محورهای مطرح شده در سخنان ائمه جمعه سراسر کشور می توان به سالروز شهادت امام جواد (ع) تاکید بر بصیرت افزایی و دشمن شناسی، حفظ همدلی و اتحاد ، نپرداختن به مسائل قومیتی و حرام بودن آن حساسیت جامعه اسلامی نسبت به جنایت های اسرائیل و مایت از مردم مظلوم فلسطین ،استفاده از ظرفیت متخصصان به عنوان راهکاری برای برون رفت ما از مشکلات اقتصادی ، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب ، تاکید بر رونق تولید ، رعایت تقوا در فضای مجازی ،گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار ، فراهم سازی شرایط ازدواج اسان برای جوانان و تحکیم بنیان خانواده  نیز اشاره کرد.

گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ خطبه های نماز جمعه برخی مراکز را به  صورت جمع بندی شده در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

 همدان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با اشاره به تحریم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا گفت: این رفتارها نشانه افول خرد و منطق ترامپ است.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی به تحریم وزیر امور خارجه کشومان از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا مصاحبه ها و اعلام مواضع کشورمان از زبان ظریف را تاب نیاورد و او را تحریم کرد.

وی این اقدام ترامپ را به رفتارهای هیتلر تشبیه کرد و گفت: جهان دوباره منطق هیتلری را تجربه می کند.

آذربایجان غربی (ارومیه )

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل قومیتی و ایجاد اختلاف با هر عنوان حرام است، گفت: اتحاد و انسجام در مقابل دشمنان نیاز امروز ماست و هرکسی قصد خدشه‌دار کردن این اتحاد را دارد در مقابل خداوند متعال باید پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: تفاوت زبان و رنگ انسان از نشانه‌های الهی است و نباید از نشانه‌های الهی در مسیر منافع شخصی استفاده شود. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه تحریم وزیر امور خارجه نشان از ضعف و پستی دشمن دارد، اضافه کرد: آمریکا چون در هر سیاستی در مقابل ایران شکست خورده، دست به این کار مضحک و خنده‌دار زده است.

 

خوزستان(اهواز)

امام جمعه اهواز گفت: مردم در جامعه اسلامی با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و شاید بتوانند گرانی را تحمل کنند اما فساد اقتصادی را هرگز نمی توانند بپذیرند .

حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اهواز اظهار داشت: مشکل و معضل جدی کشور ما که همواره رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر به صورت ویژه به آن پرداخته اند ، معضل اقتصادی است که دیگر به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

.وی در خصوص تحریم ها نیز گفت :روزانه تحریم بر تحریم اضافه می‌شود و علاوه بر شرکت ها مقامات عالی دولت نیز مورد تحریم قرار گرفتند تا جایی که وزیر امور خارجه کشور نیز که خود واسطه مذاکره بود ،مورد تحریم قرار گرفت.

اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه ایران، گفت: این کار خلاف عقل و قانون جهان است زیرا مگر می شود وزیر یک کشوری را تحریم کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان افزود: البته دشمن بداند با این اقدامات به جایی نمی رسد و طبق سفارش های قرآن اگر صبر و تقوا داشته باشیم دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 زنجان

امام جمعه موقت زنجان گفت: توان دولت در مدیریت فضای اقتصادی کشور و کنترل نرخ ارز به رغم تلاش دشمنان برای ناکارآمدی نظام و با ایجادجنگ روانی، امنیتی و ترس در بین عموم مردم روز به روز پر رونق شده است.

حجت الاسلام سید رضا موسوی نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تحولات اخیر در عرصه داخلی کشور افزود:  با توجه به منویات رهبری مبنی بر رونق تولید این مهم مورد توجه مسولان امر قرار گرفته و بسیار اثر گذار بوده که آثار آن را می توان مشاهده کرد.

خراسان رضوی (مشهد)

 امام جمعه مشهد مقدس گفت: شور و نشاط جوانان در ایجاد اشتغال و مسئولیت آفرینی برای آنان میسر می شود نه در گسترش لهو و لعب به بهانه کار آفرینی. 

 آیت الله سیداحمد علم‌الهدی افزود: اگر بنا شد سرنوشت جوان در یک خانواده به شکلی باشد که ببیند کفیل خانواده شده شور و هیجان پیدا می‌کند نه جوانی که خوش گذرانی کردن و لذت نفسانی برایش توسعه پیدا کند. آخر عیاشی کردن‌ها و حضور در مجالس لهو و لعب، اعتیاد به مواد مخدر و رفتن به بیرون از کانون عفت است.

سمنان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: تحریم‌های مستکبرانه و محکوم به شکست آمریکا علیه ملت ایران، نشانه ضعف سیاستمداران و افول جهانی آن‌ها است.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی با اشاره به تحریم‌های پیاپی و محکوم به شکست آمریکا، افزود: آمریکایی‌ها غیر از تحریم و تناقض‌گویی چیزی در دست ندارند، از یک‌ طرف دم از مذاکره بی قید و شرط می‌زنند و از سویی دیگر سیاست تحریم را در پیش گرفتند.

آیت الله شاهچراغی ادامه داد:قوه قضائیه با مبارزه و جمع آوری مفاسد اقتصادی امید را به جامعه تزریق کرد.

وی اظهار داشت: قوه قضاییه اقدامات مطلوبی در مقابله با مفسدان اقتصادی انجام داد، سایر قوا به منظور برچیدن مفاسد باید از آن الگو بگیرند.

قم

 امام جمعه موقت قم گفت: دشمنان و زورگویان بدانند ایران اسلامی و امت اسلامی در برابر زبان تهدید، تحریم، جنایت و تجاوز، از زبان زور و قدرت سالم نیز برخوردار است.

آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان و ادامه تحریم های فزاینده دشمنان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی دو زبان دارد، یکی زبان منطق و گفت وگو و حکمیانه است و آنجا که لازم باشد بکارگرفته می شود، زیرا حرکت ایران اسلامی یک حرکت منطقی و قانون مدارانه است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کشتی متجاوز انگلیسی را در برابر اشغال غیرقانونی کشتی کشورمان متوقف کرده اند، اظهار داشت: یکی از دلایل شکست ایران در گذشته در برابر متجاوزان، نیروی دریایی زورمند آنها بود، اما امروز شاهدیم که دشمنان در برابر نیروی دریایی مقتدر کشورمان به زانو درآمده اند.

بو شهر

امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر گفت: تحریم " محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران یک اقدام خلاف عرف سیاسی و حقوق بین المللی بود که بی منطقی سیاسی آمریکا را آشکار کرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری آمریکا در سلسله عملیات جنایتکارانه تحریمی خود پس از آنکه تحریم های اقتصادی خود را به آخر رساند شروع به تحریم‌های انسانی کرده است.

افزود: اینکه که آمریکا ادعا می‌کند خواهان مذاکره با ایران است اما طرف ایرانی مذاکره را تحریم کند قابل پیش بینی بود به همین خاطر مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

هرمزگان (بندرعباس)

  نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در خطبه های نمازجمعه این جوانان، دلیرمردان، سربازان ولایت و دریک کلمه فرزندان شما ملت مقاوم ایران با توقبف کشتی متخلف انگلیسی درآبهای خلیج فارس انتقام شما را ازاین روباه پیر و دشمن مکار گرفته و آنها را تحقیر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده  با اشاره به اهمیت این کار اظهار داشت : نیروهای مسلح ما با محوریت نیروی دریایی مستقر در خلیج فارس انگلیس را تحقیر کردند و این تا ابد در پرونده آنان خواهد ماند.

کرمان

نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان نیز  گفت : آمریکا از یک سو حرف از دیپلماسی می زند و از سوی دیگر شخص وزیر امور خارجه را تحریم می کند و این دو گانگی در رفتار و گفتار نشانه این است که سران ایالت متحده دچار گیجی شده اند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی  با اشاره به مبارزاتی که ملت ایران در مشروطه تحمل کردند گفت: در راس مشروطه علما قرار داشتند اما با کمال تاسف مشروطه نتیجه دلخواهی برای نجات کشور نداشت

وی اسلامی نبودن قالب مشروطه و کناره گیری علما را از دلایل عدم نتیجه مشروطه عنوان و اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی در قالب کاملا" دینی و با هدایت و رهبری و امام راحل بروز و ظهور کرد که امروز شاهد حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی هستیم.

مرکزی(اراک)

امام جمعه موقت اراک گفت: تقویت انسجام و اتحاد ملی و مقاومت اسلامی راه شکست دشمنان و مقابله با زیاده خواهی آنان است.

حجت الاسلام والمسملین «قاسم عبدالهی» افزود: هر ملت آزاده و ظلم ستیزی می تواند با الگوی مقاومت از کیان خود دفاع کرده و دشمنان را ناکام بگذارد و ملت بزرگ ایران اسلامی نیز با حفظ  اتحاد و منافع ملی آگاهانه  در مقابل توطئه های آمریکای جنایتکار می ایستد.

وی در خصوص هفته حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی نیز گفت: اعلامیه سازمان کنفرانس جهانی اسلام در واقع نسخه اصلاح شده اعلامیه جهانی حقوق بشر است اما تا کنون هیچ کدام از کشورهای اسلامی نسبت به اجرای مصوبات و مواد این اعلامیه پایبند نبوده اند.

کردستان(سنندج)

امام جمعه سنندج بر هوشیاری مسلمانان در برابر دشمنی و توطئه های اسراییل غاصب تاکید کرد و خواستار اتحاد جامعه اسلامی در برابر این رژیم جنایتکار شد.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم  کفار را خطرناک ترین دشمنان اسلام و مسلمانان معرفی و بر هوشیاری اهل ایمان در برابر آنان تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه انسان مسلمان باید دشمن شناس و بی باک باشد، افزود: مسلمانان بیدار باشند، زیرا صهیونیست همواره دشمنی خود را با دین اسلام در طول تاریخ نشان داده و اکنون نیز در مقابل فلسطینی ها از هیچ توطئه ای کوتاهی نمی کند.

یزد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تحریم ظریف، ادامه دشمنی‌های آمریکا علیه ملت و کشور ماست و هیچ سودی جز ذلت و رسوایی برای آنها ندارد .

آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به اقدام اخیر آمریکایی‌ها در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دولت آمریکا بارها برای رسیدن به منافع خود و شکست ایران در بخش‌های مختلف اقدام به تهدید و تحریم کرده که نمونه بارز و نادر آن تحریم وزیر امورخارجه است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به خیال خام خود می خواهند با تحریم ظریف نگذارند حرف منطقی دولت و ملت ما به گوش دنیا برسد در حالی که آنها قطعا در این توطئه هم همانند سایر اهداف شوم خود متحمل شکست سنگین می‌شوند.

امام جمعه یزد اظهار داشت: استکبار جهانی به خصوص دولت آمریکا از این موضوع واهمه دارد که صحبت‌ها و حضور فعال ظریف در سازمان ملل و سایر جاها موجب برملا شدن توطئه‌های آنها شود بنابراین دست به تحریم می‌زند.

آذربایجان شرقی (تبریز)

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آمریکایی‌ها در راهبرد فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران به آخر خط رسیده اند و اکنون راهی جز انجام عملیات فریب ندارند و با این اقدام می خواهند ملت ایران  را بترسانند ولی باید بدانند که ملت ایران تسلیم آن ها نخواهد شد.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم افزود:  آمریکایی ها در راهبرد فشار حداکثری هر آنچه به فکرشان می رسید را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده اند و با ایجاد فضاسازی درباره خطر حمله نظامی می خواستند مردم ایران را بترسانند و این طراحی آن ها نیز با هدف قرارگرفتن پهباد فوق پیشرفته آن ها در تجاوز به آب‌های سرزمینی در دریای عمان از هم پاشید.

گیلان (رشت )

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت از مسئولان خواست تالاب انزلی را که می تواند به یکی از چرخه های اقتصادی استان بدل شود ، نجات دهند.

آیت الله رسول فلاحتی افزود: فقط اهلش می دانند که تالاب انزلی می تواند چه بازده اقتصادی و چرخه شغلی ایجاد کند.

وی  اظهار داشت: مسئولان استانی و کشوری این منبع اقتصادی اکوتوریسم را که امروز بازدید از آن تنها چشمانی اشکبار بجا می گذارد را دریابند و به فکر `پسماند سراوان و دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت نیز باشند .

فارس (شیراز)

امام جمعه موقت شیراز نیز با گرامیداشت یا خبرنگاران شهید  گفت: کار خبرنگاران واقعی و صدیق بسیار خطرناک و با دشواری های زیادی همراه است و برای جامعه ارزش و اهمیت زیادی دارد.بخشی از خطبه های این آیین سیاسی عبادی را به قدردانی از فعالان عرصه رسانه اختصاص دهد.

 حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی با اشاره به حضور خبرنگاران در عرصه های حساس تاریخ ملت ایران همچون دفاع مقدس گفت: بعضی از خبرنگاران در جبهه‌ها حضور یافته و گزارش تهیه کرده‌اند و حتی برخی جان خود را در این راه از دست داده و شهید شده‌اند که جا دارد یاد شهدای خبرنگار را گرامی بداریم و در این هفته از تلاش خبرنگاران تقدیر کنیم.

کرمانشاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از تحریم شخصیت ها و بزرگان کشورمان توسط امریکا، به عنوان عجز، ناتوانی و ناچاری استکبار جهانی یاد کرد.

آیت الله مصطفی علما همچنین گفت سرمایه ای بالاتر از تقوا وجود ندارد و در ادامه به سالروز شهادت امام جواد (ع) در آخرین ماه ذی القعده اشاره کرد و افزود: این امام همام در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند و در بین ائمه (ع) کوتاهترین عمر را داشتند.

قزوین

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت :آمریکا از یک سو دم از دموکراسی، آزادی و حقوق بشر می زند و از سوی دیگر وزیر امور خارجه ایران را تحریم می کند که این دو اصلا با یکدیگر همخوانی ندارند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: الفاظ و گفته های آمریکایی ها زمانی که دم از دموکراسی، آزادی و حقوق بشر می زنند زیباست اما در هنگام عمل گفتارهای آنها با رفتارشان همخوانی ندارد.
 

سیستان و بلوچستان (زاهدان)

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ملت مسلمان ایران با پیروی از امامان معصوم (ع) تمام توطئه‌های دشمنان از جمله توطئه تحریم وزیر امور خارجه کشورمان را خنثی می کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نیز  با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: برای ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و زورگویی‌های دشمن باید از سیاست امام جواد (ع) با استفاده از کار فرهنگی، علمی و تشکیلاتی گسترده و مقاومت سازمان یافته پیروی کنیم.

لرستان (خرم آباد)

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: تحریم وزیر امور خارجه ایران شکست دیپلماسی و سرگیجه سیاسی آمریکا است.

آیت الله سید احمد میر عمادی بیان کرد: توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی فراوان است و الان در موقعیت ممتاز و برتر قرار داریم.

وی اظهار داشت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران باعث شد که راهبرد آمریکا در خلیج فارس برای تامین امنیت تنگه هرمز شکست بخورد و بعد از اینکه ایران کشتی انگلستان را توقیف کرد آمریکا تلاش کرد ائتلاف دریایی تشکیل دهد.

 خراسان جنوبی (بیرجند)

 امام جمعه موقت بیرجند گفت: آمریکا با رفتارهای بچه‌گانه و کینه‌توزانه از سر درماندگی، وزیر امور خارجه ما را تحریم می‌کند که این کار نشانه ضعف و زیاده‌خواهی آنها است.

حجت الاسلام محمد مختاری افزود: ما انزجار خود را از کار احمقانه آمریکا نسبت به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان اعلام و حمایت خود را از ایشان اعلام می‌کنیم.

وی افزود: از وزیر امور خارجه می خواهیم با قدرت، عزت و مصلحت تحت تدابیر الهی مقام معظم رهبری برای تامین آرمان‌های انقلاب و اسلام و خون شهدا تلاش کند و در برابر زیاده‌خواهی مستکبران هرگز کوتاه نیاید.

ایلام

خطیب موقت نماز جمعه ایلام گفت: تحریم اخیر وزیر خارجه ایران از سوی امریکا بیانگر ضعف ابرقدرتی مثل آمریکا و همدستانش از جمله انگلیس است.

حجت الاسلام شمس الله سراج در جمع نمازگزاران جمعه افزود: وزیر خارجه هر کشور در واقع زبان یک ملت محسوب شده و شخص دکتر ظریف تاکنون در دفاع از کشور و ملت دفاع قانونی و روشنگری کرده است.

وی ادامه داد: انچه که وزیر خارجه ایران بیان کرده در خصوص حق غنی سازی اورانیوم بر اساس قوانین بین المللی و حق مقابله با مثل در جریان توقیف کشتی ایرانی بوده که بصورت قانونی اعلام شده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما