plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
کد مطلب : ۳۳۹۷

تحریم روسیه به بهانه «حمله شیمیایی» در انگلیس

رئیس‌جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های جدیدی علیه دولت روسیه به بهانه ادعایی حمله به یک جاسوس دوجانبه در خاک انگلیس وضع کرد. در این فرمان اجرایی به وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا دستور داده شده طبق مفاد قانونی از اعطای وام به روسیه جلوگیری کرده و مانع کمک‌های مالی و فنی به این کشور شوند. روسیه همواره ادعاهای انگلیس و متحدان این کشور درباره دست داشتن روسیه در این حمله را رد کرده‌است.
تحریم روسیه به بهانه «حمله شیمیایی» در انگلیس
به گزارش ایصال نیوز به نقل از العالم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با متهم کردن روسیه به استفاده از گاز اعصاب برای مسموم کردن یک جاسوس دوجانبه در خاک انگلیس، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد.
انگلیس بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ روسیه را متهم کرد با گاز اعصاب به یک افسربازنشسته سابق روس‌تبار که در سال ۲۰۱۰ به دلیل همکاری با سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی۶) از انگلیس پناهندگی گرفته بود را به همراه دخترش در یک مرکز خرید در «سالزبری» انگلیس مورد حمله قرار داده است.
بعداز مسمومیت «سرگئی اسکریپال» و دخترش، مقامات انگلیس ۲۳ دیپلمات روسیه را اخراج کردند که این اقدام با واکنش متقابل مسکو مواجه شد. مقام‌های روسیه همواره ادعاهای انگلیس و متحدان این کشور درباره دست داشتن در این حمله را رد کرده‌اند. انگلیس بعد از این حملات خواستار انجام تحقیقات درباره پرونده حمله به اسکریپال و دخترش شده اما لندن درخواست مسکو برای تشکیل کمیته مشترک تحقیقات در این خصوص را رد کرده است.
به نوشته خبرگزاری «سی‌ان‌ان»، ترامپ پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد. در این فرمان اجرایی به وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا دستور داده شده طبق مفاد قانونی از اعطای وام به روسیه جلوگیری کرده و مانع کمک‌های مالی و فنی به این کشور شوند.
این فرمان، علاوه بر این، بانک‌های آمریکایی را از اعطای وام به دولت روسیه منع می‌کند. البته، اعطای وام برای خرید مواد غذایی و محصولات و فرآورده‌های کشاورزی از شمول این تحریم‌ها خارج شده‌اند.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما