plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۳۹۰

جنگ جدید تعرفه‌ای آمریکا و چین

ترامپ در توئیتی اعلام کرد، آمریکا تعرفه های گمرکی جدیدی را به میزان 10 درصد از اول سپتامبر در رابطه با کالاهایی به ارزش 300 میلیارد دلار وضع خواهد کرد. در پی این اقدام، بهای نفت با هشت درصد کاهش به ۵۳.۹۵ دلار در هر بشکه رسید که این رقم بیشترین میزان کاهش بهای نفت طی فقط یک روز در چهار سال اخیر است. تصمیم تازه ترامپ همچنین باعث افت ارزش سهام در بازارهای بورس آمریکا و کاهش ارزش اوراق قرضه این کشور شد.
جنگ جدید تعرفه‌ای آمریکا و چین
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ در توئیتی اعلام کرد، آمریکا تعرفه های گمرکی جدیدی را به میزان 10 درصد از اول سپتامبر در رابطه با کالاهایی به ارزش 300 میلیارد دلار وضع خواهد کرد.
در توییت ترامپ آمده است:«مذاکرات تجاری با چین ادامه دارد و در زمان این مذاکرات، آمریکا از اول ماه سپتامبر تعرفه های گمرکی ناچیزی به میزان 10 درصد را در رابطه با کالاها و محصولاتی که از چین به آمریکا صادر می‌شوند و ارزش آن‌ها 300 میلیارد دلار باشد وضع خواهد کرد». این تصمیم جدید شامل تعرفه های موجود به میزان 25 درصد بر کالاهایی به ارزش 250 میلیارد دلار نمی‌شود.
ترامپ یادآوری کرد که چین تعهدات خود در رابطه با آغاز خرید محصولات کشاورزی از آمریکا به مقدار زیاد و قطع فروش داروی «فنتالین» را اجرایی نمی کند. هر سال هزاران نفر در آمریکا بر اثر مصرف این دارو می میرند. 
​در عین حال ترامپ متذکر شد که مشتاقانه امیدوار است گفتگوی مثبت در باره توافق همه‌جانبه تجاری با چین ادامه یابد.
شایان ذکر است که براساس گزارش سی. ان. ان، این اقدام ترامپ موجب نگرانی سرمایه‌گذاران شد و احتمال می‌رود که چین نیز دست به اقدام متقابل بزند. در پی اعلام تصمیم ترامپ، بهای نفت با هشت درصد کاهش به ۵۳.۹۵ دلار در هر بشکه رسید که این رقم بیشترین میزان کاهش بهای نفت طی فقط یک روز در چهار سال اخیر است. «رایان فیتسموریس» تحلیلگر بازار انرژی گفت: این مساله نگرانی‌ها درباره کاهش شدید رشد اقتصادی را افزایش داده است. تصمیم تازه ترامپ همچنین باعث افت ارزش سهام در بازارهای بورس آمریکا و کاهش ارزش اوراق قرضه این کشور شد.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما