plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۳۳۷۸
بازتاب تحریم وزیر امور خارجه ایران

اتحادیه اروپا از تحریم ظریف توسط آمریکا اظهار تاسف کرد

چین هم این اقدام آمریکا را محکوم کرد
اعلام تحریم احمقانه آمریکا علیه وزیر امورخارجه ایران، پس از آن انجام می شود که دونالد ترامپ در یک یادداشت توئیتری دو روز قبل نوشت: "به یادداشته باشید ایران در جنگ پیروز نشده و در هیچ مذاکره ای بازنده نبوده است" شاید از نظر دولت ترامپ تحریم ظریف، تضعیف قدرت مذاکراتی جمهوری اسلامی ایران است تا بتوانند در رویای دست یافتن به توافق جدید موفق شوند. حتی کارشناسان رسانه ای آمریکا مانند«کیلی» نیز معتقدند که این اقدام علیه ظریف عملا احتمال هر گونه راه حل دیپلماسی را از بین می‌برد، این اقدام حمله خصمانه به روابط دیپلماتیک یک کشور به حساب می آید.
اتحادیه اروپا از تحریم ظریف توسط آمریکا اظهار تاسف کرد
به گزارش ایصال نیوز، اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریم بر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، از این تصمیم ابراز تاسف کرد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از تحریم ظریف، اعلام کرد که علی‌رغم تصمیم جدید آمریکا، به همکاری با وزیر خارجه ایران ادامه می‌دهد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد امروز در راستای کارزار تداوم فشار به جمهوری اسلامی، ظریف را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. قرارگیری نام افراد در این فهرست، دارایی‌های احتمالی آن‌ها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکا را از داد و ستد مالی با آن‌ها منع می‌کند.
تحریم ظریف، اندکی پس از آن صورت گرفت که او در سفر به نیویورک و با وجود محدودیت‌های تحمیل‌شده از سوی دولت آمریکا، با تعداد زیادی از رسانه‌های آمریکایی گفت‌وگو کرد. پس از بازگشت ظریف از نیویورک، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از اینکه به ادعای او رسانه‌های آمریکایی بلندگو در اختیار ظریف قرار می‌دهند، ابراز خشم کرد. ظریف نیز در واکنش به این اقدام آمریکا تأکید کرد که این تحریم‌ها هیچ تأثیری بر وی ندارد.
 گفتنی است، خبرگزاری "نووستی" روسیه نیز امروز از پکن گزارش داد که "هوآ چون‌اینگ" سخنگوی رسمی وزرات امور خارجه چین اعلام کرد که مقاماتت پکن شدیداً مخالف تحریم‌های یک‌جانبه دولت آمریکا علیه "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران هستند و از واشنگتن می‌خواهند تا برای حمایت از صلح و ثبات در منطقه تلاش بیشتری کند.
تلویزیون دولتی "سی سی تی وی" چین نیز امروز با انتشار گزارشی در این خصوص تاکید کرد که واشنگتن با این کار درهای مذاکره احتمالی دو کشور را بست و خطر افزایش تنش ها را بیشتر کرد.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما