plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۳۳۵۴
در پایان جلسه هیئت دولت

ظریف: پول نفت باید وارد اینستکس شود

اقدامات اروپا تناسبی با تعهداتشان ندارد
وزیر امور خارجه با بیان اینکه اینستکس یک مرحله مقدماتی بوده که هنوز به‌طور کامل عملیاتی نشده است، گفت: در صورت عملیاتی شدن این سازوکار، پول نفت باید وارد آن شود.
ظریف: پول نفت باید وارد اینستکس شود
به گزارش ایصال نیوز، محمدجواد ظریف امروز (چهارشنبه، نهم مردادماه) در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: اینستکس یک مرحله مقدماتی است که هنوز به‌طور کامل عملیاتی نشده و در صورت عملیاتی شدن ضرورت دارد که پول نفت وارد آن شود، این سازوکار نباید وسیله‌ای برای اجرای دستورات آمریکا شود و آنها به اروپایی‌ها بگویند اینستکس چگونه می‌تواند کار کند.

وزیر امور خارجه افزود: اقدام‌هایی که اروپا تاکنون انجام داده هیچ تناسبی با تعهدهایشان نداشته است. فروش نفت، حمل‌ونقل نفت و بازگشت درآمدهای نفتی ایران، از جمله تعهدهای کشورهای اروپایی است. ما فعلا از بقیه تعهدهای آنها مانند سرمایه‌گذاری در ایران و دیگر امور عبور می‌کنیم و می‌خواهیم همین تعهدهای اولیه یعنی فروش نفت ایران و بازگشت درآمدهای نفتی را اجرا کنند.

وی درباره پاسخ روحانی به رئیس‌ جمهوری فرانسه گفت: ما مطرح کرده‌ایم که آمریکا باید تعهدهای خود را اجرایی کنیم و از تروریسم اقتصادی و اعمال فشار برای متوقف شدن فروش نفت ایران دست بردارد. اروپا هم تعهدهایی دارد که باید آن را اجرایی کند.  

ظریف درباره سفر مقام‌های عراقی و تلاش برای حل‌وفصل توقیف نفتکش‌ها تصریح کرد: مقام‌های عراقی دوستان ما هستند. ما با دوستان خود همیشه گفت‌وگو می‌کنیم و معتقدیم گفت‌وگو با دوستان همیشه مفید است. اگر عربستان سعودی نیز آماده گفت‌وگو باشد، ما همیشه آماده هستیم. هیچگاه باب گفت‌وگو با همسایگان خود را نبستیم و نخواهیم بست.  

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما