plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۳۲۷۶
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

اجرای طرح جامع مرزبانی در کشور آغاز شد

توجه مرزبانی به دیپلماسی مرزی
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ابلاغ طرح جامع مرزبانی توسط رهبر معظم انقلاب به نیروی انتظامی گفت: اجرای این طرح در کشور آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران دارای هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز است که از این میزان ۲ هزار و ۷۰۰ کیلیومتر مرز دریایی است،
اجرای طرح جامع مرزبانی در کشور آغاز شد
به گزارش ایصال نیوز، سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی عصر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح جامع در تقویت مرزبانی بسیار موثر است، افزود: تقویت مرزها، ارتقای جایگاه‌ها، تعیین و قانونی شدن وظایف و اختیارات از اهداف تدوین و تصویب این طرح است. فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: دیپلماسی مرزی از دیگر مسایل مهمی بوده که مورد توجه مرزبانی است و در این راستا همکاری و هم افزایی مناسبی با کشورهای همسایه صورت گرفته است. او با بیان اینکه همکاری های مطلوبی نیز با کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفته و در روزهای آینده ایران میزبان هیات‌هایی از امارت و قطر است اضافه کرد: در همین راستا همچنین پنج نشست مشترک با کشور ترکیه برگزار شده که نقش مهمی در تحکیم ارتباط ۲ کشور داشته است.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نگاه مودت‌گونه‌ای به تمام کشورهای دنیا دارد و این در حالی است که برخی کشورها با نگاه خصمانه به دنبال دیوارکشی در مرزهای خود هستند. سردار رضایی تاکید کرد: در مراسم اربعین بیش از چهار میلیون نفر در امنیت کامل از مرزهای ایران و عراق تردد می‌کنند که این از افتخارات این نیرو بوده زیرا این امر در هیچ نقطه‌ای از دنیا دیده نشده است.
سردار رضایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هم اکنون امن‌ترین کشور در جهان به شمار می رود افزود: امنیتی که در کشور حاکم است در دنیا مثال‌زدنی است و این در حالی است که هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران تهدیدات مرزی ندارد. وی با اشاره به اینکه امنیت و انسجام خوبی در مرزهای کشور وجود دارد، ادامه داد: تسلط کاملی بر مرزها وجود دارد و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در مرزهای کشور انسجام این مناطق را بیش از پیش افزایش داده است.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز است که از این میزان ۲ هزار و ۷۰۰ کیلیومتر مرز دریایی است، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر وسعت و همسایگی با کشورهای دیگر در رتبه‌های بالایی قرار دارد. وی با اشاره به اینکه هدف دشمن از فشار به مرزها، انتقال مواد مخدر به کشور است، ادامه داد: طی چهارماهه نخست امسال مرزبانان جمهوری اسلامی ایران موفق شدند از ورود بیش از ۳۰ تن مواد مخدر از مرزهای شرقی به کشور جلوگیری کنند. فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مرز یک جایگاه ملی است، ادامه داد: دولت‌مردان باید به مرزبانان و خانواده‌های آنان خدمات مناسبی ارایه دهند.
سردار رضایی اظهار داشت: ساخت شهرک‌های خانه سازمانی برای خانواده‌های مرزبانان در نزدیکی مرزها، تغییر قانون مجازات ترددکنندگان غیرمجاز و حمایت جدی بودجه‌ای و قانونی از مرزها نیاز امروز مرزبانی کشور است که همراهی مسوولان را می‌طلبد. او با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۷۰۰ دستگاه خودرو برای تجهیز این نیرو خریداری شده است، گفت: امسال همچنین هفت فروند شناور جدید خریداری و به ناوهای کشور اضافه شده است و تا پایان امسال ۹ فروند دیگر نیز اضافه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه وحدت بین تُرک و کُرد در آذربایجان‌غربی دشمنان را مایوس کرده است، افزود: این وحدت منجر به پاسداری و امنیت پایدار در مرزهای این استان شده که الگو و نمادی زیبا از وحدت ملی در کشور است.
سردار رضایی با بیان اینکه مقابله با قاچاق تکلیف مرزبانی است، بیان کرد: وظیفه جدی مرزبانان مقابله با قاچاق و رصد بیشتر مرزهاست و در این موضوع نباید هر کسی را «کولبر» عنوان کرد. وی با بیان اینکه کولبران در زمان و مکان خاصی کالاهای خود را جابجا می‌کنند افزود: برخی متاسفانه با سوءاستفاده از این نام با اقلام غیرقانونی و ضدفرهنگی در مرزها تردد می‌کنند که با آنها برخورد خواهد شد. او افزود: افزایش ۳.۵ برابری کشفیات سلاح‌های شکاری طی امسال در این منطقه نشان از تلاش شبانه‌روزی مرزبانان در منطقه است.
طرح جامع مرزبانی اولین سند رسمی و قطعی است که به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده و اجرای آن به ناجا سپرده‌ شده و ۲۶ دستگاه نیز در این امر مرزبانی را همیاری می‌کنند.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما