plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۳۲۶۷
در دیدار با هنرمندان شرق استان هرمزگان

وزیر فرهنگ: توسعه ایران باید رنگ و بوی هنر و ادبیات داشته باشد

تکمیل ۴۲ خانه فرهنگ روستایی در هرمزگان
دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر ما به خلق هنرهای جدید نپردازیم ایران را در گذشته تاریخی دفن کرده ایم، گفت: توسعه ایران و ایرانی متفاوت از توسعه دیگر اقلیم ها است و توسعه ایران باید رنگ و بوی هنر و ادبیات داشته باشد و با این نگاه بحث زیرساخت های حوزه فرهنگ که مقدمه ای هستند برای جهش اتفاقات هستند ایجاد شود.
وزیر فرهنگ: توسعه ایران باید رنگ و بوی هنر و ادبیات داشته باشد
به گزارش ایصال نیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در دیدار با هنرمندان شرق استان هرمزگان با بیان این مطلب افزود: افزایش زیر ساخت های فرهنگی در استان در دستور کار قرار دارد و مجتمع فرهنگی در سیریک و بشاگرد احداث می شود.

وی تصریح کرد: اصل این دغدغه که زیر ساخت های فرهنگی کم است دغدغه درستی است ، سرانه فضای سبز امروز  ۱۱ متر، سرانه فضای آموزشی ۵ متر و سرانه فضای ورزشی به یک متر رسیده است. اما سرانه فضای فرهنگی زیر یک متر و سانتی متری است.

وی ادامه داد: جهان از طریق فرهنگ با ما ارتباط برقرار می کند و اگر انقطاعی ایجاد شود، راه ارتباط با دنیا را از دست می دهیم.

صالحی ادامه داد: اگر ما به خلق هنرهای جدید نپردازیم ایران را در گذشته تاریخی دفن کرده ایم و توسعه ایران و ایرانی متفاوت از توسعه دیگر اقلیم ها است و توسعه ایران باید رنگ و بوی هنر و ادبیات داشته باشد و با این نگاه بحث زیرساخت های حوزه فرهنگ که مقدمه ای هستند برای جهش اتفاقات هستند ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در منطقه هرمزگان با همت مسوولان استان باید به زیر ساخت های استان سرعت بیشتری داده شود و کارهای نیمه تمام به اتمام برسد و کارهای جدیدی شکل بگیرد.

وی افزود: ما به دنبال توسعه زیر ساخت ها هستیم و تفاهم نامه ای را امضا کرده ایم که در شهرستان های بدون سینما پردیس های سینمایی را ایجاد می کنیم.

صالحی با بیان اینکه در سیریک و بشاگرد مجتمع فرهنگی احداث می شود، گفت: ٤٢ خانه فرهنگ نیمه تمام در تفاهم نامه با استانداری هرمزگان در دستور کار قرار دارد تا به بهره برداری برسد.

وی افزود: در حوزه جشنواره ها و رویداد ها نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه ما در حرکت های ملی به استان ها و در استان ها به شهرستان ها است.

صالحی بیان کرد: تسهیلات ما در دو سال اخیر ۱۰ برابر شده است و خانواده بسیار گسترده ای در عرصه فرهنگ و هنر وجود دارد و تلاشمان این است که  در زمینه های  کمی و کیفی خدمات خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما