plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۳۲۱۸

گفت و گوی تلفنی ترامپ با جانسون و ماکرون دربارۀ ایران

کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا تمایل دارد در حل مشکل نفتکش توقیف شده انگلیس در ایران به نخست وزیر این کشور کمک کند. در مقابل روسیه، مجددا نسبت به اقدامات بحران آفرین آمریکا و اروپا در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد.
گفت و گوی تلفنی ترامپ با جانسون و ماکرون دربارۀ ایران
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسکای نیوز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه بامداد شنبه به وقت ایران، از گفت وگوی تلفنی «امانوئل مکرون» و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران خبر داد.
کاخ الیزه افزوده است: در گفت وگوی تلفنی مکرون و ترامپ دو طرف همچنین درباره نشست آتی گروه هفت در فرانسه صحبت کردند.
از سوی دیگر؛ سخنگوی دولت انگلیس نیز اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس شب گذشته به وقت ایران درباره ایران با یکدیگر بصورت تلفنی گفتگو کردند.
سخنگوی دولت انگلیس همچنین گفت بوریس جانسون قرار است در حاشیه نشست سران گروه ۷ در پاریس با ترامپ دیدار کند. ترامپ نیز گفت: «با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس گفتگو کردم و ما برای امضای توافق تجاری جدید تلاش خواهیم کرد.»
در عین حال الجزیره دیروز گزارش داد که روسیه، مجددا نسبت به اقدامات بحران آفرین آمریکا و اروپا در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد.
به نظر می رسد، در پی تشدید اوضاع در منطقه خلیج فارس و اقدام تنش زای آمریکا و تعدادی از گشورهای اروپایی به رهبری انگلیس برای اسکورت کشتی ها و نفتکش ها در تنگه هرمز، این تماسها بیانگر افزایش نگرانی غربی ها از مداخله تنش آفرین در منطقه است.
انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما