plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۳۱۹۷
حناچی خطاب به پایتخت نشینان

با انتخاب شورایاران فصل تازه‌ای در اداره شهر رقم بزنید

کاهش هزینه‌های مدیریت شهری با احساس تعلق شهروندان
پیروز حناچی شهردار تهران با دعوت از شهروندان برای نقش‌آفرینی پرشور در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها که از ساعت ۸ صبح امروز(چهارم مرداد) شروع شده است از مردم خواست با مشارکت در این انتخابات فصل تازه‌ای را در اداره امور شهر رقم بزنند.
با انتخاب شورایاران فصل تازه‌ای در اداره شهر رقم بزنید
به گزارش ایصال نیوز، حناچی در توییتی نوشت:‌ محلات پایتخت برای یک رویداد بزرگ مهیا شده‌اند و انشاءالله انتخابات پرشور و نشاطی را در ۳۵۲ محله تهران شاهد خواهیم بود.

به گفته وی اگر شهروندان نسبت به منطقه و محله‌ای که در آن زندگی می‌کنند احساس تعلق داشته باشند، هزینه های مدیریت شهری هم کاهش پیدا می‌کند؛ در این راستا، روز جمعه با برگزاری انتخابات انجمن های شورایاری اولین قدم را بر می‌داریم.

نزدیک‌سازی تصمیم‌ها به وجدان عمومی جامعه
وی همچنین در بازدید از ستاد مرکزی اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران اظهارداشت: این انتخابات تدارکات پیچیده ای دارد و این تدارکات برای رسیدن به یک هدف در نظر گرفته شده است؛ هدف این است که تصمیم‌هایمان را به وجدان عمومی جامعه نزدیک‌تر و به خواست های محلی مردم بیشتر توجه کنیم.
شهردار تهران تصریح کرد: امیدوارم به نقطه ای برسیم که تمام درآمد یا بخش عمده ای از درآمد هر منطقه را برای همان منطقه هزینه کنیم.

حناچی با تاکید بر اینکه افزایش میزان مشارکت شهروندان می تواند کیفیت این انتخابات را تضمین کند، گفت: این دوره از انتخابات شورایاری ها به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود؛ یادمان باشد این انتخابات جزو معدود انتخابات های یک کلانشهر است که به طور الکترونیکی برگزار می شود. 

وی ادامه داد: در گذشته وزرات کشور در شهرهای کوچک انتخابات الکترونیک برگزار کرد، اما انتخاباتی با این وسعت یک مانور برای وزارت کشور نیز محسوب می شود. همکاران من در شهرداری تهران یک ماه است که برای برگزاری این انتخابات تلاش می کنند و امیدوارم نتایج قابل قبولی حاصل شود. 

حناچی با اشاره به اینکه باید حس تعلق را در شهروندان تهران تقویت و مردم را از شهرنشین به شهروند تبدیل کنیم، گفت: باید تصمیم هایی که برای شهر گرفته می شود، به تصمیم های محلی و وجدان عمومی مردم نزدیک‌تر شود؛ اگر مردم بدانند درخواست هایشان در اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد، به طور حتم میزان مشارکت خود را در اداره شهر ارتقا می دهند.

این انتخابات تا ساعت ۱۶ امروز ادامه دارد و در صورت نیاز، شهرداری تهران مجاز است رای گیری را در دو نوبت دو ساعته تمدید کند.

۲۰ هزار نفر در هیات‌های اجرایی، نظارت و اپراتورها کار برگزاری انتخابات شورایاری شهر تهران را برعهده دارند.

در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها بیش از ۱۲ هزار نفر که تا ساعت ۸ دیروز (پنجشنبه) مجاز به تبلیغات انتخاباتی بودند با یکدیگر رقابت می‌کنند.

براساس اعلام سید حمید طهایی دبیر اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها، ۲۵ درصد نامزدهای این دوره از انتخابات را بانوان تشکیل می دهند که در مقایسه با دوره گذشته رشد داشته است.

از آنجاکه شرکت در انتخابات شورایاری‌ها نیازمند کارت هوشمند ملی است، طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اما فرآیند ثبت نام را انجام داده اند می توانند از رسید تکمیل ثبت نام برای شرکت در انتخابات شورایاری ها در سطح شهر تهران استفاده کنند.

شورایاران بازوان مشورتی اعضای شورای اسلامی شهر تهران محسوب می شوند که در نحوه تصمیم گیری های شهری، اجرای طرح ها و توزیع اعتبارات در سطح محلات نقش بسیار کمک کننده ای دارند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما