plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۳۱۵۸
یک سال تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو

مواد بازیافتی که مدال‌ المپیک شدند

مدال های محصول بردهای رایانه و موبایل
مقامات ژاپن چهارشنبه به طور رسمی در توکیو پایتخت این کشور، از مدال‌های این بازی‌ها رونمایی کردند. کارشناسان ژاپنی می گویند مدال های این دوره کیفیت بسیار بالاتری از لحاظ فناوری و طراحی نسبت به بازی‌های المپیک برزیل دارند. بخشی از مدال های المپیک برزیل هم نیز توسط مواد بازیافتی ساخته شده بودند.
مواد بازیافتی که مدال‌ المپیک شدند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، یک سال مانده به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، مقامات ژاپن چهارشنبه به طور رسمی در توکیو پایتخت این کشور، از مدال‌های این بازی‌ها رونمایی کردند. به گفته برگزارکنندگان این بازی‌ها، نزدیک به ۵۰۰۰ مدال از وسایل بازیافتی رایانه‌های قدیمی و تلفن‌های همراه ساخته شده‌اند.
برای ساخت مدال‌های طلا برگزارکنندگان از تلفن‌های همراه شهروندان ژاپنی که آنها را به این مرکز اهدا کرده بودند استفاده کردند. در ساخت مدال های طلا از ۶.۲ میلیون دستگاه تلفن همراه بهره گرفته شده است. ۳۲ کیلوگرم وزن طلاها بازیافتی است که در مدال‌ها بکاررفته است. مدال‌های طلا برای بازی‌های المپیک و پارآلمپیک توکیو خواهند بود.
سازمان دهندگان ژاپنی همچنین موفق شدند از تلفن های همراه بازیافتی ۳.۵ تن نقره و ۲.۲ تن برنز برای ساخت دیگر مدال ها استخراج کنند.
کارشناسان ژاپنی می گویند مدال های این دوره کیفیت بسیار بالاتری از لحاظ فناوری و طراحی نسبت به بازی‌های المپیک برزیل دارند. بخشی از مدال های المپیک برزیل هم نیز توسط مواد بازیافتی ساخته شده بودند.
گفتنی است، برنامه بازیافت و ذوب فلزات تلفن‌های همراه و دستگاه‌های الکترونیک کهنه، در ژاپن، از ماه آوریل ۲۰۱۷ آغاز شد و اکنون طبق برنامه ژاپنی ها موفق شدند از رایانه ها و تلفن های همراه بازیافتی اهدایی مقدار 32 کیلوگرم طلا، حدود  3500 کیلوگرم نقره و 2300 کیلوگرم برنز برای ساخت دیگر مدال ها استخراج کنند.
ژاپن خود را برای میزبانی مسابقات المپیک و پارالمپیک سال ۲۰۲۰ آماده می‌کند.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما