plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۳۱۳۶
ادعای یک نماینده پارلمان بریتانیا

جانسون لندن را از برجام خارج می‌کند

خواب آشفته حامی تفکر ترامپ
«متیو آفورد»، نماینده پارلمان انگلیس و عضو حزب محافظه‌کار سه‌شنبه گفت به نظر او دولت «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر جدید انگلیس به پیروی از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از برجام خارج خواهد شد.
جانسون لندن را از برجام خارج می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، «متیو آفورد» نماینده پارلمان انگلیس و عضو حزب محافظه‌کار سه‌شنبه گفت به نظر او دولت «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر جدید انگلیس به پیروی از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از برجام خارج خواهد شد.
«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق بریتانیا دوشنبه (1 مردادماه) توانست با غلبه بر «جرمی هانت» وزیر امور خارجه این کشور، پیروز رقابت بر سر تصاحب مقام نخست‌وزیری شود.
آفورد که با رسانه صهیونیستی آی‌-24 مصاحبه می‌کرد گفت: لازم است انگلیس با ایران «بسیار قاطع» باشد. او تصریح کرد معتقد است انگلیس به زودی با آمریکا همراه شده و از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد.
وی گفت: «این توافق توسط آلمان و فرانسه زنده نگاه داشته شده، ولی فکر می‌کنم دولت بوریس جانسون راه ترامپ را ادامه داده و خواهد گفت که این توافق دیگر کارساز نیست و تحریم‌ها را مدنظر قرار خواهد داد. نماینده پارلمان انگلیس گفت مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای جدید احتمالاً بهترین گزینه برای خروج از وضعیت فعلی بدون درگیری مستقیم خواهد بود.
او با بیان اینکه توافق جدید می‌تواند راهی رو به جلو باشد گفت: «ما باید ببینیم چه چیزی می‌توانیم بدون از دست رفتن وجهه‌مان به ایران بدهیم تا بتوانیم اطمینان حاصل کنیم آنها اقداماتشان را متوقف می‌کنند.»
لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.
با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست. ایران تا کنون در دو گام از تعهدات خودش ذیل برجام کاسته است.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما