plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۳۱۰۲
تشدید جنگ داخلی لیبی

اعلام ساعت صفر برای تصرف طرابلس

هشدار حفتر برای حمله گسترده به پایتخت
پس از یک هفته آرامش نسبی در پایتخت لیبی، ارتش وابسته به ژنرال خلیفه حفتر که مورد حمایت عربستان، امارات و مصر هستند، عملیات خود را از تمامی محورهابرای تصرف طرابلس پایتخت لیبی آغاز کردند.
اعلام ساعت صفر برای تصرف طرابلس
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره، پس از یک هفته آرامش نسبی در پایتخت لیبی، بامداد امروز ارتش وابسته به ژنرال خلیفه حفتر که مورد حمایت عربستان، امارات و مصر هستند، عملیات خود را از تمامی محورهای منتهی به طرابلس پایتخت لیبی آغاز کردند.
ژنرال «صالح اعبوده» فرمانده اتاق عملیات نیروهای خلیفه حفتر با صدور فرمان حمله، از نیروهای تحت امر خود خواست از تمامی محورها به سوی دروازه های طرابلس پایتخت لیبی حرکت کنند. 
اتاق عملیات «الکرامه» وابسته به نیروهای شرق لیبی(ارتش خلیفه حفتر) که دیروز به ساکنان طرابلس پایتخت این کشور هشدار داده بود تا برای آغاز حملات گسترده آماده باشند، بامداد امروز دوشنبه عملیات ساعت صفر خود را آغاز کرد. مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات «الکرامه» وابسته به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» قبلا در بیانیه‌ای از همه جوانان طرابلس و ساکنان این شهر خواست تا برای آغاز حملات گسترده و «همکاری برای نابودی شبه‌نظامیان» آماده باشند.
گفتنی است ژنرال خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش و نیروهای شرق لیبی است که از فروردین گذشته در عملیاتی نظامی علیه پایتخت، تلاش می‌کند طرابلس را اشغال کند. طرابلس در حال حاضر تحت کنترل دولت «وفاق ملی» لیبی است که سازمان ملل آن را نماینده لیبی می‌داند. نیروهای حفتر از حدود چهار ماه پیش حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر آغاز کرده‌اند اما با وجود برخورداری از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی امارات، عربستان و مصر هنوز موفق نشده‌اند به این شهر نفوذ کنند.
لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما