plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۳۱۰۱

واکنش شتابزده ترامپ به کشف شبکه جاسوسی سیا در ایران

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در واکنش به اعلام خبر کشف و شناسایی یک شبکه جاسوسی مرتبط با سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) در ایران، گزارش های منتشر شده در این رابطه را کذب خواند! مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران تعداد کل جاسوس‌های شناسایی شده ۱۷ نفر است که به صورت سلولی در ایران فعالیت می‌کرده و هیچکدام از این افراد با دیگری ارتباطی نداشتند.
واکنش شتابزده ترامپ به کشف شبکه جاسوسی سیا در ایران
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در واکنش به اعلام خبر کشف و شناسایی یک شبکه جاسوسی مرتبط با سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) در ایران، گزارش های منتشر شده در این رابطه را کذب خواند. وی در صفحه توییتر خود نوشت: گزارش ایران مبنی بر بازداشت جاسوسان سیا، کاملا کذب است و اصلا حقیقت ندارد.
وی در ادامه این توییت مدعی با لحنی غیر دیپلماتیک که برای رسانه های دنیا آشنا است ، نوشت: فقط دروغ و تبلیغاتی بیشتر (همچون پهپاد ساقط شده شان) که از سوی یک حکومت مذهبی که به شدت ناکام مانده است و نمی داند چه کند، ‌ منتشر می شود. رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این توییت ادعایی آورد: اقتصادشان (ایران) کساد است.
ترامپ در حالی با این لحن به بازداشت جاسوسان آمریکا واکنش نشان داد که مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران صبح روز دوشنبه از شناسایی ۱۷ جاسوس وابسته به سیا خبر داد. وی در نشست خبری گفت: جاسوس‌های شناسایی شده شامل شاغلین مراکز حساس و حیاتی و همچنین بخش خصوصی مرتبط با این مراکز هستند که به عنوان پیمانکار یا مشاور در حال فعالیت بودند.
این مقام امنیتی با بیان اینکه این مراکز حساس و حیاتی شامل حوزه‌های اقتصادی، هسته‌ای، نظامی و سایبری کشور است، اظهار کرد: تعداد کل جاسوس‌های شناسایی شده ۱۷ نفر است که به صورت سلولی در ایران فعالیت می‌کرده و هیچکدام از این افراد با دیگری ارتباطی نداشتند. وی درباره سرنوشت جاسوس‌ها افزود: افرادی که آگاهانه و عامدانه به کشور خیانت کرده و حاضر به جبران مافات نشدند، تحویل دستگاه قضائی شدند. آن دسته از کسانی که با صداقت کامل با دستگاه امنیتی کشور تعامل کرده و ندامت شان نیز ثابت شد، بر علیه آمریکائی‌ها مورد مدیریت اطلاعاتی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه مراجعات مستقیم افسران سیا تحت عناوین دیپلماتیک به شهروندان ایرانی در حاشیه کنفرانس‌های علمی در کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی یکی دیگر از روش‌های تعرض اطلاعاتی بوده است، گفت: گاهی اوقات مشاهده شده است افسران سیا با معرفی خود به عنوان یک مامور اطلاعاتی آمریکایی، همچنین با ارسال ایمیل یا پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی، از اعضای این شبکه دعوت به همکاری اطلاعاتی کرده است.
این مقام امنیتی درباره وعده‌های فریبنده آمریکا به جاسوسان ابراز داشت: متهمین حین گذراندن دوران محکومیت در زندان با اشاره به وعده‌های وسوسه‌انگیز افسران سیا از جمله مهاجرت به آمریکا، شغل مناسب در ایالات متحده و پول، از بدعهدی طرف آمریکایی یاد می‌کنند. حتی وعده مساعدت‌های درمانی در خارج از کشور نیز به برخی از جاسوس‌ها ارائه شده بود که هیچ یک عملی نشد.
انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما