plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۳۰۷۶
در نشست با جمعی از مدیران خبرگزاری ها و سایت های خبری

وزیر صمت: داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلار قطعات وارداتی بین شرکت های قطعه ساز توزیع شد

دومینوی تعطیلی کارخانه ها با شکست روبه رو شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید در حوزه خودرو جان گرفته و کف پارکینگ نیز کنترل شده است و با ثبات نسبی رو به رو هستیم.
وزیر صمت: داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلار قطعات وارداتی بین شرکت های قطعه ساز توزیع شد
به گزارش ایصال نیوز از شاتا، رضا رحمانی در نشست هم اندیشی با مدیران خبرگزاری ها و سایت های خبری که در حاشیه نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید با حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ساخت داخل برگزار شد و حضور معاونان رییس جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس و مسئولان قوه قضاییه نشانگر اهمیت و جایگاه این نمایشگاه بوده است.

نمایشگاهی که تقاضا محور است نه عرضه محور

وی با بیان اینکه ساخت داخل در حوزه قطعات و ملزومات به راحتی قابل انجام است، تصریح کرد: برای اولین بار یک‌ نمایشگاه تقاضا محور برگزار کردیم که عرضه محور نیست و نیازها معرفی می شود تا شرکت های توانمند برای داخلی سازی آنها اعلام آمادگی کنند.

انعقاد ۸۵ میلیون یورو قرارداد داخلی سازی در یک پنل نمایشگاهی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: به عنوان نمونه، دیروز در یک پنل شرکت هایی مانند سازه گستر و ساپکو و قطعه سازان ۸۵ میلیون یورو برای داخلی سازی قطعات و ملزومات مورد نیازشان قرارداد بستند. همچنین شرکت هایی مانند مخابرات، ایرانسل و همراه اول هزاران قطعه برای داخلی سازی در نمایشگاه آوردند.

داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلار قطعات وارداتی بین شرکت های قطعه ساز توزیع شد

رحمانی با تاکید بر اینکه رسانه ها به انعکاس مطلوب فضای به وجود آمده برای تعمیق ساخت داخل کمک کنند، اضافه کرد: داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلار اقلام و قطعات وارداتی بین شرکت هایی که می خواهند ساخت داخل کنند توزیع شده است، تا شرکت های داخلی این قطعات را داخلی سازی کنند و این موضوع خود نقش مهمی در اشتغال زایی و ایجاد اشتغال جدید خواهد داشت.

تولید خودرو جان گرفته و تثبیت نسبی به وجود آمده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بازار خودرو بیان کرد: تولید در این حوزه جان گرفته و البته کف پارکینگ هم کنترل شده است، خودروسازان نیز مکلف به انجام تعهدات خود در قبال مشتریان هستند و الان تثبیت نسبی داریم.

دومینوی تعطیلی کارخانه ها با شکست روبه رو شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تحریم های نا جوانمردانه دشمن بر اقتصاد کشورمان، یادآوری کرد: دشمن نقشه دومینوی تعطیلی کارخانه ها را در سر داشت که با زحمات فعالان تولید و صنعت و مجموعه وزارت صمت این نقشه، نقش بر آب شد و از این مرحله سخت عبور کردیم.

تثبیت نرخ ارز به نفع تنظیم بازار و تولید است

رحمانی با بیان اینکه قیمت ارز نیز در این روزها تثبیت شده است، افزود: تثبیت نرخ ارز به نفع تنظیم بازار و تولید است و در این چند وقت کارهای بزرگی مانند همین نهضت ساخت داخل نیز شروع شد که ظرفیت های جدیدی برای تولید و اشتغال در بردارد.

پیاده سازی سامانه های الکترونیکی برای رصد و تنظیم بازار

وی با معرفی سامانه های الکترونیکی وزارت صمت نیز گفت: فرآیند بازار شامل تامین، تولید، توزیع و نظارت است که سامانه های الکترونیکی از مبدا تا حلقه آخر توزیع را رصد و پایش می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به فکر مردم باشیم و به تنظیم بازار توجه جدی داشته باشیم، تصریح کرد: هر کالایی که ارز ۴۲۰۰ دریافت می کند باید از صفر تا ۱۰۰ کارهایش تحت نظارت دولت باشد.

نظارت ها بر بازار تشدید شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نظارت ها بر بازار تشدید شده است، اضافه کرد: اتاق های اصناف در حوزه نظارت پای کار آمدند و همچنین تفاهم نامه ای با بسیج اصناف جهت نظارت بر بازار منعقد کردیم.

وظیفه مان حمایت از تولید است

رحمانی با تاکید بر اینکه وظیفه مان حمایت از تولید است، تصریح کرد: در استانها تیم های کارشناسی تشکیل شده که به سراغ واحدهای صنعتی و تولیدی می روند و مشکلات و مسایل آنها را جمع بندی می کنند. همچنین مواردی را به استانها تفویض کردیم تا خودشان کار را با سرعت بیشتری جلو ببرند.

گفتنی است پس از پایان این نشست مدیران خبرگزاری ها و سایت های خبری از نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما