plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۳۰۷۵
در آئین تکریم و معارفه معاون آموزشی وزارت علوم

دکتر غلامی: زمان تحول جدی در آموزش عالی فرا رسیده است

اختیارات بیشتری به دانشگاه ها واگذار می کنیم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه "در آستانه تحولی جدی در حوزه آموزش عالی قرار داریم"، خاطرنشان کرد: ضرورت‌های جهانی و سرعت تغییر علم و فناوری در عرصه های بین المللی از یک‌سو و الزام های داخلی و شرایط فعلی کشور از سوی دیگر این تحول را بیش از گذشته طلب می‌کند. آنچه امروز بر عهده وزارت علوم به‌طور خاص و دیگر نهادهای مرتبط به‌طور عام می‌باشد آن است که این تحول را به‌سرعت و با دقت مناسب در سطح ملی انجام دهند.
دکتر غلامی: زمان تحول جدی در آموزش عالی فرا رسیده است
به گزارش ایصال نیوز از از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی امروز (یکشنبه) در آئین تکریم دکتر مجتبی شریعتی نیاسر و معارفه دکتر علی خاکی‌صدیق، معاون آموزشی این وزارتخانه، با اشاره به اینکه انتقال مسئولیت‌ها در وزارت علوم و نهاد آموزش عالی همچون سایر دستگاه ها و سازمان ها امری طبیعی است، اظهار داشت: انتقال مسئولیت‌ها به‌خصوص برای اساتید دانشگاه‌ها که علاقه اصلی آن‌ها مربوط به حوزه آموزشی و پژوهشی است امری طبیعی و عادی است. حسن عاقبت انتقال مسئولیت‌ها در این حوزه آن است که در زمان جابه‌جایی، تقدیر و تشکرهای خالصانه صورت می‌گیرد.

دکتر غلامی درباره دستاوردهای آموزش عالی در سال‌های اخیر گفت: برنامه‌های در حال اجرا منبعث از مصوبه‌های قانونی و وظایف و تکالیف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. در راه‌حل‌ها و مسیرهای اجرایی بایستی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ابتکار عمل را در دست داشته باشند. در پی آن هستیم که اختیارات را در چارچوب قانونی به دانشگاه‌ها واگذار کنیم و خود نقش نظارتی را بر عهده داشته باشیم.

وزیر علوم همچنین از زحمات چهارساله دکتر شریعتی نیاسر در حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم قدردانی و تاکید کرد: در سال‌های گذشته به لحاظ آنچه باید اتفاق می‌افتاد، سال‌های پرمشغله‌ای بوده است. از دکتر خاکی صدیق نیز بابت پذیرش مسئولیت تشکر می‌کنم. خوشبختانه در وزارت علوم همدلی و همراهی خوبی در جریان است. عشق و علاقه متخصصان ما در برگشت به حوزه کاری قبلی خود یعنی آموزش و پژوهش، ستودنی است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما