plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۳۰۶۶
درخواست اخذ عوارض عبوری از تنگه هرمز

رئیس مجلس: انگلیسی‌ها دزدی کردند، سپاه جواب آنها را داد

حمایت ۱۶۰ نماینده از اقدام نیروی دریایی سپاه
در بیانیه ۱۶۰ نماینده مجلس شورای اسلامی آمده است: «به نظر می‌رسد مدعیان قدرت جهانی در تدارک ناامن نشان دادن آب‌های منطقه برای انتقال انرژی مورد نیاز جهان هستند؛ لذا هوشیاری و قاطعیت در برخورد با تخلفات در این حوزه را از وظایف ذاتی دولت محترم و حاکمیت می‌دانیم و از اقدام به جا و قاطع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف کشتی متخلف انگلیسی حمایت می‌کنیم»
رئیس مجلس: انگلیسی‌ها دزدی کردند، سپاه جواب آنها را داد
به گزارش ایصال نیوز، در واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انگلیسی‌ها دزدی کردند و سپاه جواب آنها را داد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه 30 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 110 آیین نامه داخلی مجلس به موضوع توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و این موضوع را مایه غرور ملی دانست.
دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر نماینده اصفهان، گفت: انگلیسی‌ها دزدی کردند و پاسخ آن را گرفتند.
همچنین بیش از ۱۶۰ نماینده مجلس از اقدام قاطع نیروی دریایی سپاه پاسداران در توقیف کشتی انگلیسی حمایت کردند و خواستار قاطعیت و قدرت برخورد در این موضوع شدند.
علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه در ادامه جلسه علنی امروز-یکشنبه- مجلس شورای اسلامی، بیانیه بیش از ۱۶۰ نماینده مجلس را در حمایت از اقدام قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرائت کرد. در این بیانیه آمده است: در هفته‌های جاری تحرکاتی مشکوک از خرابکاری و انفجار در بعضی نفتکش‌ها رد منطقه تا توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی توسط پیر استعمار -دولت انگلستان- و در آخرین اقدام مشکوک نفتکش تحت پرچم و مالکیت انگلستان، ضوابط عبور از تنگه هرمز را زیر پا می‌گذارد.
در ادامه این بیانه می‌افزاید: به نظر می‌رسد مدعیان قدرت جهانی در تدارک ناامن نشان دادن آب‌های منطقه برای انتقال انرژی مورد نیاز جهان هستند؛ لذا هوشیاری و قاطعیت در برخورد با تخلفات در این حوزه را از وظایف ذاتی دولت محترم و حاکمیت می‌دانیم و از اقدام به جا و قاطع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف کشتی متخلف انگلیسی حمایت می‌کنیم و درخواست می‌کنیم که در این مهم با قاطعیت و قدرت برخورد نماید.
نمایندگان در این بیانیه از دولت و رئیس جمهوری درخواست کردند موضوع اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز را در دستور کار قرار دهد.
مصطفی کواکبیان نماینده مجلس و رپیس گروه پارلمانی ایران و انگلیس نیز در جلسه علنی امروز- یکشنبه- در تذکری از اقتدار نیروی سپاه پاسداران و فعالیت‌های دیپلماتیک ظریف و دستگاه دیپلماسی کشورمان تشکر کرد. و خطاب به «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس گفت: شما به دستور آمریکا کشتی ایرانی را به صورت غیرقانونی توقیف کردید، اما کشتی شما به دلیل موارد نقض قوانین بین‌الملل در خلیج فارس متوقف شد. کواکبیان خطاب به هانت ادامه داد: به جای تهدید و تحریم، کشتی ایرانی توقیف شده در جبل‌الطارق را هر چه سریع‌تر آزاد کنید تا مجبور نباشیم از همه کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند عوارض دریافت کنیم.
گفتنی است، عصر جمعه ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. 
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما