plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۳۰۴۴

فرآیند طولانی استعلام سرعت اجرای طرح‌ها را در تیران و کرون کاهش داد

فرماندار تیران و کرون گفت: فرآیند طولانی استعلام برای سرمایه‌گذاری سرعت اجرای طرح‌ها را کاهش داده است که این چالش باید در سال رونق تولید برطرف شود.
فرآیند طولانی استعلام سرعت اجرای طرح‌ها را در تیران و کرون کاهش داد
مجید حججی روز پنجشنبه در نشست با معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز اصفهان افزود: ادارات کل استانی در پاسخ‌دهی به استعلام های تخصصی فرصت زیادی را از پروژه‌ها می گیرند و با توجه به سخت گیری‌ها انگیزه سرمایه‌گذار کاهش می یابد.

وی بیان کرد: در سال حمایت از تولید ملی باید این وضعیت ساماندهی شود و این وضعیت به نفع سرمایه گذار و فعالیت تولیدی بهبود یابد.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به جایگاه گردشگری در این شهرستان، اظهارداشت: گردشگری محور اصلی و مهم توسعه این منطقه محسوب می شود و سرمایه گذاری برای این عرصه در حال انجام است تا با چنین پروژه ای بهتوسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان کمک کرد.

وی اضافه کرد: گردشگری نسبت به کشاورزی و صنعت اولویت بالاتری را برای توسعه منطقه دارد زیرا کشاورزی دست خوش حوادث و نوسانات است و در برخی از مقاطع رشد خوبی را دارد و در بعضی از مقاطع زمانی به دلیل خشکسالی و آفت دچار بحران می شود.

وی صنعت را موجب آلودگی طبیعت این منطقه اعلام کرد و گفت: توسعه صنعتی به لحاظ ایجاد آلودگی محیط زیست سزاوار نیست و بیشترین تمرکز بر توسعه صعت گردشگری و جذب توریست قرار گرفته که برای این موضوع کارگروه تخصصی به صورت هفتگی با مشارکت دستگاه ها تشکیل می شود.

وی افزود: بیش از ۴۰ روستا و سه شهر این شهرستان دارای ظرفیت و قابلیت های گردشگری طبیعی، معنوی و تاریخی هستند که برای هر کدام طرح و نقشه خاصی برنامه‌ریزی شده است.

حججی خاطرنشان کرد: صدا و سیما و فعالان مجازی در تحقق چنین برنامه ای نقش دارند و باید از ظرفیت‌های آنها بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان نیاز به اطلاع‌رسانی و انعکاس خبری دارد، تصریح کرد: اقدامات، نیازها و ظرفیت های شهرستان ها در صدا و سیما دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: بخش عمده ظرفیت و توان صدا و سیما در مرکز استان متمرکز شده و باید تغییر رویکرد در این خصوص برای اطلاع رسانی و انجام فعالیت ها صورت بگیرد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه یک سری مشکلات در شهرستان ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: انعکاس مشکلات و پیگیری آنها به همکاری رسانه ها نیاز دارد و باید در این راستا به شهرستان ها و مناطق مختلف استان توجه شود.

این نشست در محل فرمانداری تیران و کرون با هدف بهره گیری از ظرفیت های محلی شهرستان در توسعه اطلاع رسانی برگزار شد.

قدمت شهر تیران با ۲۷ اثر ملی به بیش از۶هزار سال می رسد که قلعه تاریخی قمیشلو واقع در حیات وحش و پارک ملی قمیشلو یک اثر بین المللی است. 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما