plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۳۰۱۳
در واکنش به ادعاى ترامپ

عراقچى: نگرانيم كه «باکسر» پهپاد آمريكايى را به اشتباه ساقط كرده باشد!

معاون وزیر امورخارجه: ما هيچ پهپادى را نه در تنگه هرمز و نه در هيچ جاى ديگر از دست نداده ايم
در واکنش به خبر انهدام یک پهپاد ایرانی توسط آمریکا، علاوه بر توئیت سید عباس عراقچی، دکتر ظریف نیز پس از دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک گفت: «موضوع پهپاد تحت بررسی است و بر اساس آخرین اطلاعاتی که از تهران دریافت کردم ما هیچ اطلاعی درباره از دست دادن پهپاد نداریم.»
عراقچى: نگرانيم كه «باکسر» پهپاد آمريكايى را به اشتباه ساقط كرده باشد!
معاون سیاسی وزیرخارجه در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر هدف گرفتن پهپاد ایرانی در تنگه هرمز گفت: ما هيچ پهپادى را نه در تنگه هرمز و نه در هيچ جاى ديگر از دست نداده ايم. نگرانيم كه ناو هواپيمابر باكسر پهپاد آمريكايى را به اشتباه ساقط كرده باشند!
عراقچی در توئیتر نوشته است: «ما هيچ پهپادى را نه در تنگه هرمز و نه در هيچ جاى ديگر از دست نداده ايم. نگرانيم كه نيروهاى آمريكا پهپاد آمريكايى را به اشتباه ساقط كرده باشند!» عراقچى در واکنش به ادعاى ترامپ: نگرانيم كه باکسر پهپاد آمريكايى را به اشتباه ساقط كرده باشد!
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنج‌شنبه مدعی شد که یک کشتی نظامی این کشور، یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است. ترامپ که در ابتدای مراسمی در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «پیش از شروع سخنرانی، می‌خواهم همه را در جریان یک حادثه قرار دهم که امروز در تنگه هرمز رخ داد و «یو. اس. اس. باکسر» که یک کشتی آبی-خاکی تهاجمی است، در آن مشارکت داشت. باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله بسیار بسیار نزدیکی جلو آمده بود، تقریبا ۱۰۰۰ یارد (۹۱۴ متر) و چندین هشدار برای کنار رفتن را نادیده گرفت و تهدیدی برای کشتی و خدمه کشتی بود، اقدام تدافعی انجام داد. این پهپاد بلافاصله نابود شد.»
انتهای پیام/*  
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما