plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۳۰۰۷
در آغاز سخنرانی مراسمی در کاخ سفید

ترامپ: پهپاد ایرانی را که به ناو ما نزدیک شده بود منهدم کردیم

ناو «یو اس اس باکسر» پهپاد ایرانی را رهگیری کرده است
دقایقی قبل دونالد ترامپ مدعی شد؛ ناو «یو اس اس باکسر» یک پهپاد ایرانی در تنگه هرمز که به این ناو آمریکایی نزدیک شده بود را مورد هدف قرارداده است.
ترامپ: پهپاد ایرانی را که به ناو ما نزدیک شده بود منهدم کردیم
به گزارش ایصال نیوز از خبرگزاریهای بین المللی، دقایقی پیش، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ناو «یو اس اس باکسر» یک پهپاد ایرانی در تنگه هرمز که به این ناو آمریکایی نزدیک شده بود را مورد هدف قرارداده است. 

ترامپ در آغاز سخنرانی مراسمی در کاخ سفید، مدعی شد: « پیش از شروع سخنرانی، می‌خواهم همه را در جریان یک حادثه قرار دهم که امروز در تنگه هرمز رخ داد و «یو. اس. اس. باکسر» که یک کشتی آبی-خاکی تهاجمی است، در آن مشارکت داشت.»

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفت: «باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که بسیار بسیار نزدیک شده بود، تقریباً ۱۰۰۰ یارد (۹۱۴ متر) و چندین هشدار برای کنار رفتن را نادیده گرفت و تهدیدی برای کشتی و خدمه کشتی بود، اقدام تدافعی انجام داد. این پهپاد بلافاصله نابود شد.»

ترامپ در ادامه مدعی شد: «این تازه‌ترین نمونه از اقدامات تحریک‌آمیز و خصومت‌آمیز متعدد ایران علیه کشتی‌های فعال در آب‌های بین‌المللی است. ایالات متحده حق دفاع از نیروها، تأسیسات و منافع خود را برای خود محفوظ می‌داند و از همه کشورها می‌خواهد تلاش‌های ایران برای ایجاد اختلال در آزادی تردد و تجارت بین‌المللی را محکوم کنند.» 

وی افزود: «من همچنین از دیگر کشورها می‌خواهم که هنگام گذر از این تنگه، از کشتی‌های خود محافظت کنند و در آینده با ما همکاری کنند... فکر کردم که باید بدانید.»

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش هم در جمع خبرنگاران مدعی شده بود که امروز در ایران «اتفاق بزرگی» افتاده است.

گفتنی ست این اتفاق در حالی روی داده است که ایالات متحده امریکا با لشکرکشی نظامی به هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود، مدتهاست مناسبات خلیج فارس را ملتهب کرده است. 

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما