plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۲۹۸۱

۶۵ نیاز فناورانه صنایع کوچک کشور برطرف شد

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۲۳۵ نیاز فناورانه صنایع کوچک شناسایی شده که از این تعداد ۶۵ مورد با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری برطرف شده است.
۶۵ نیاز فناورانه صنایع کوچک کشور برطرف شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، اصغر مصائب روز چهارشنبه در جشنواره نوآوری سنگ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان استفاده از توانایی و دانش علمی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها را از رویکردهای این سازمان برای برطرف کردن نیازهای فناورانه این شرکت ها بیان کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ شرکت دانش بنیان برای کمک به برطرف شدن نیازهای فناورانه صنایع کوچک شناسایی شدند که از این تعداد ۱۴۰ شرکت مجوز گرفتند.

وی پیاده سازی مدل خوشه سازی کسب و کار را از برنامه های این سازمان اعلام و اضافه کرد: در کشور ۴۳۰ خوشه کسب و کار شناسایی شد که از این تعداد ۱۰ خوشه مربوط به صنعت سنگ است و تاکنون نیمی از آنها به پایان رسیده و نیمی دیگر در حال اجراست.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهارداشت: خوشه سنگ فعالیت های خوبی داشته است و در سایه این فعالیت ها تاکنون ۶ کنسرسیوم صادراتی در صنعت سنگ کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته ۱۰ نیاز فناورانه در صنعت سنگ کشور شناسایی شده است، گفت: با استفاده از ظرفیت و توانایی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناورانه درصدد برطرف شدن این نیازها هستیم.

مصائب در ادامه به عقد تفاهمنامه همکاری بین این سازمان با سازمان صنایع کوچک و متوسط کره جنوبی (SMBA) اشاره کرد و گفت: تبادل دانش برای توسعه فناوری صنایع کوچک و متوسط از مفاد این تفاهمنامه است و تاکنون هشت نشست با کارشناسان کره جنوبی برگزار شد و نهمین آن به زودی در تهران و سئول برگزار خواهد شد.

وی تجمیع ایده ها و فناوریهای نوین برای توانمندسازی فعالان اقتصادی در راستای به کارگیری موثرتر سرمایه ها و فعالیت های تولیدی، صنعتی و خدماتی را از اهداف این تفاهمنامه بیان کرد و گفت: طی این همکاری ها که از اسفند سال ۹۴ اجرایی شده است ۱۳۰ مشاور تربیت و برای مبادله فناوری به استان های کشور اعزام شدند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به ظرفیت های استان اصفهان در صنعت سنگ اشاره کرد و گفت: بیش از یکهزار واحد فعال صنعت سنگ در این استان در ۱۰ منطقه کشور فعال هستند و برپایی نمایشگاه دائمی سنگ در این استان از نیازهای استان اصفهان است.

وی کمبود وسایل و تجهیزات همچنین نیروی انسانی متخصص را از مشکلات فراروی صنعت سنگ کشور بیان کرد و افزود: با اتکا به دانش بومی و استفاده از تجارب کشورهای صاحب نام در صنعت سنگ باید این کمبودها را جبران کنیم.

جشنواره نوآوری در صنعت سنگ روز چهارشنبه با حضور رئیس شبکه ملی فن بازار ایران و معاون معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سالن سروش شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

در این جشنواره از ۴۸ طرح ارائه شده هشت طرح برگزیده با عنوان " تولید مواد سوپرجاذب زئولیت از لجن کارخانجات سنگبری برای تصفیه فاضلاب و هوا "، " طراحی و ساخت خط تولید سنگ های سه بعدی"، " دستگاه اسکنر کیفیت سنجی سنگ"، " جمع آوری غبار حاصل از سنگتراشی "، " ربات پیکر تراشی"، " فناوری رنگین سازی و نقش اندازی سنگ های طبیعی "، " توسعه برنامه کامپیوتری برای شناسایی سه بعدی هندسه بلوک های توده سنگ و کاربرد آن در بهینه سازی استخراج معادن سنگ تزئینی " و کامپوزیت سنگ یا پانل روکش سنگ با ترکیب خانه های زنبوری از جنس فویل آلومینیوم " معرفی شدند.

همچنین سایر طرح های ارائه شده به این جشنواره در نمایشگاهی که در محل برگزاری این رویداد برپا شده بود، در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

اصفهان به عنوان یکی از استان های با ظرفیت های بالای معدنی در کشور، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دارد که نزدیک به ۴۰۰ واحد از آنها، معادن سنگ های تزیینی هستند.

در کنار این معادن حدود ۲ هزار واحد سنگبری در این استان وجود دارد که نوسازی و بهسازی و تجهیز آنها با فناوری روز می تواند در فرآوری سنگ های تزیینی و نما و افزایش ارزش افزوده نقش موثری داشته باشد.

فن بازار یک سیستم جامع انتقال فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری می‌باشد که به صورت نظام مند فرآیند انتقال فناوری را تسهیل می کند.

مرکز فن بازار ملی ایران، ایجاد فن بازارهای منطقه ای و تخصصی را با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به جامعه دانش بنیان را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما