plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۲۹۷۸

پیامدهای ارزهای دیجیتال، گروه هفت را به نشست وا داشت

وزرای امور اقتصادی و دارایی هفت کشور ثروتمند جهان (گروه ۷)، به منظور شرکت در نشستی دو روزه در پاریس گرد هم آمدند.
پیامدهای ارزهای دیجیتال، گروه هفت را به نشست وا داشت
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هدف از این نشست که از امروز (چهارشنبه) آغاز شده، بررسی خطرات ناشی از ارزهای دیجیتال و همچنین چگونگی اخذ مالیات از شرکت‌های فناوری و اینترنتی عنوان شده است.

«برونو لومر» وزیر امور اقتصادی و دارایی فرانسه در این نشست با همتایان خود از کشورهای آلمان، انگلیس، ایتالیا، کانادا، ژاپن و آمریکا به بررسی عوامل منفی سیاست‌های تجاری «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواهند پرداخت..
کاهش رشد اقتصاد جهانی و تاکید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر سیاست‌های موسوم به «نخست آمریکا» که به جنگ تعرفه‌ای با چین و اتحادیه اروپا انجامیده از اصلی ترین مباحث مطرح شده در این نشست است.
گفته می‌شود در این نشست، «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در نظر دارد مخالفت خود را با طرح فرانسه مبنی بر دریافت مالیات سه درصدی بر شرکت‌های بزرگ فناوری اعلام کند.

نشست دو روزه وزرای امور اقتصادی و دارایی گروه هفت در حالی برگزار می شود که چندی پیش کمیسیون اروپا پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی منطقه یورو در سال ۲۰۱۹ را به دلیل تردیدها بر سر سیاست تجاری آمریکا که تهدیدی اساسی علیه این اتحادیه محسوب می شود و نیز آینده برگزیت کاهش داد.

این کمیسیون در گزارش فصلی خود همچنین برآوردها درباره تورم در این منطقه را کاهش داد و پیش بینی کرد که این رقم کمتر از میزان پیش بینی بانک مرکزی اروپا، اما کمتر از ۲ درصد خواهد بود.

کمیسیون اروپا تایید کرد که رشد اقتصادی منطقه یورو امسال کُند خواهد بود و از ۱.۹ درصد در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱.۲ درصد در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید. این کمیسیون همچنین براورد خود برای رشد اقتصادی امسال را از رقم پیش بینی شده در مه گذشته (۱.۵ درصد) به ۱.۴ درصد کاهش داد.

این کمیسیون اعلام کرده که خطر کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو عمدتاً ناشی از تردیدها درباره سیاست تجاری آمریکا است به ویژه که این کشور همچنین به تهدید اعمال تعرفه های تنبیهی علیه دامنه گسترده ای از تولیدات اتحادیه اروپا ادامه می دهد.

اوایل ماه جاری میلادی، واشنگتن فهرستی از محصولات اتحادیه اروپا به ارزش ۴ میلیارد دلار را اعلام کرد که ممکن است با افزایش تعرفه های آمریکا مواجه شوند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته است تعرفه های جدیدی را علیه پکن وضع نخواهد کرد اما تاکید کرد که امریکا تعرفه های کنونی تجاری بر کالاهای چینی را لغو نخواهد کرد.

کمیسیون اروپا بعلاوه بر احتمال خروج آمریکا از اتحادیه اروپا بدون توافقی مناسب اشاره و عنوان کرده که شرایط اجرای برگزیت می تواند چشم انداز اقتصاد اروپا را تضعیف کند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما