plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
کد مطلب : ۲۹۷۳
وزیر کشور خبر داد

۴۰ سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تا پایان سال عملیاتی می‌شود

مشارکت ۱۲ دستگاه اجرایی در عملیاتی کردن سامانه ها
وزیر کشور گفت: تا پایان سال جاری ۴۰ سامانه و زیرسامانه‌های آن، برای تسهیل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهایی و عملیاتی می‌شود.
۴۰ سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تا پایان سال عملیاتی می‌شود
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، «رحمانی فضلی» عصر روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در چهارمین جلسه ای که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص سامانه‌ها برگزارشد، اظهارداشت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۹۲ تصویب، نهایی و ابلاغ شد ومهمترین محور این قانون بازدارندگی و پیشگیری در امر قاچاق و بحث سامانه‌هاست.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ دستگاه اجرایی باید این سامانه‌ها را عملیاتی می‌کردند، گفت: بخشی از سامانه‌ها فعال شده بود ولی علیرغم تلاش های صورت گرفته، ارتباط سامانه‌ها و سرویس‌دهی دستگاه‌های مختلف با یکدیگر دچار اشکال بود و نهایی نشده بود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با نمایندگان دستگاه‌های حاضر در نشست امروز توافق نامه‌ای امضا کردیم و دراین توافقنامه تمام مراحل نهایی کردن حدود ۴۰ سامانه مشخص شد.

رحمانی فضلی یادآور شد: هر کدام از این سامانه‌ها دارای زیرسامانه‌های مختلفی هستند که تاریخ قطعی اتمام همه آنها به جز چند مورد انتهای سال ۹۸ خواهد بود که البته از ماه مرداد این سامانه‌ها عملیاتی و شروع می‌شوند، ولی توافق شد در انتهای سال ۹۸ همه سامانه‌ها باید فعال شده و کار کنند.

وزیر کشور اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه‌ها یقیناً در زمینه پیشگیری بازدارندگی، هدایت مؤثر و نظارت بر روند فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و مالی؛ کنترل‌های خوبی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: امیدوارم با راه اندازی این سامانه‌ها از میزان تخلفات کاسته شده و سرعت عمل دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیشتر شود که دستگاه‌های اجرایی، تجار، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ما با اطمینان و اعتماد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما