plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۲۸۷۲
اهمیت مداومت در ورزش برای لاغری

اهمیت مداومت و نظم در ورزش برای کاهش وزن

«ورزش مداوم و منظم» کلیدی ترین عامل کاهش وزن است
محققان اخیراً در پژوهشی که نتایج آن در مجله علمی(Obesity) نیز منتشر شده به این نتیجه رسیده اند که برای کاهش وزن و رسیدن به وضعیت ایده آل «ورزش منظم» بسیار تاثیر گذار و مهم است. اگرچه ورزش صبحگاهی قبل از رفتن به محل کار نشاط آور است، ولی برای کاهش وزن، اصل بر ورزش مداوم و منظم است و زمان ورزش چندان مهم نیست.
اهمیت مداومت و نظم در ورزش برای کاهش وزن
به گزارش ایصال نیوز، یکی از پرسش هایی که هنگام ورزش کردن برای رسیدن به وزن ایده آل به ذهن انسان متبادر می شود، این سؤال است که، بهترین زمان ورزش کردن چه وقت است؟ آیا زمان ورزش کردن در کاهش وزن و لاغر شدن تعیین کننده است؟شب یا روز؟ کدام بهتر است؟
محققان آمریکایی اخیرا در پژوهشی که نتایج آن در مجله علمی(Obesity) نیز منتشر شده به این نتیجه رسیده اند که برای کاهش وزن و رسیدن به وضعیت ایده آل «ورزش منظم» بسیار تاثیر گذار و مهم است نه زمان آن.
خلاصه پژوهش این محققان که با تکیه بر سنجش و پرسش از ۳۷۵ نفر از کسانی که به کاهش وزن ایده آل رسیده بودند بدست آمده نشان میدهد که زمان ورزش در صبح یا عصر، چندان در کاهش وزن مؤثر نبوده است بلکه عامل اساسی و مؤثر کاهش وزن آنان «مداومت و منظم بودن ورزش» آنان بوده است.
این پژوهش که آغازی است بر تحقیقات و پژوهش های کاملتر، بیانگر این است که داشتن برنامه منظم و مداومت در ورزش کردن بسیار بیشتر از زمان صبح یا عصر ورزش کردن در رسیدن به وزن ایده آل مؤثر است.
البته مشخص است که ورزش صبحگاهی قبل از رفتن به محل کار نشاط آور است، ولی برای کاهش وزن اصل بر ورزش مداوم و منظم روزانه است.
انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما