plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۲۸۵۵
زنگ خطر برای چین به صدا درآمد

جنگ تجاری آمریکا، آهنگ رشد اقتصادی چین را کُند کرد

دولت چبن رسیدن به رشد اقتصادی ۶ تا ۶.۵ درصدی را در سال جاری هدف گذاری کرده است
بزرگترین موسسه مدیریت دارایی جهان پیش بینی کرد رشد اقتصادی چین تحت تاثیر جنگ تجاری با آمریکا کاهش یابد. این مؤسسه، به مقامات چینی توصیه کرده است که از طریق تقویت مصارف و فعالیت‌های بخش خصوصی، پیامدهای جنگ تجاری بر رشد اقتصادی خود را کاهش دهد. جنگ تجاری بین آمریکا و چین باعث اخلال در تأمین بسیاری از مایحتاج دو طرف شده است. این دو کشور بیشترین حجم مبادلات تجاری دوطرفه را در جهان دارند.
جنگ تجاری آمریکا، آهنگ رشد اقتصادی چین را کُند کرد
به گزارش ایصال نیوز، مؤسسه "بلک راک" که بزرگ‌ترین مؤسسه مدیریت دارایی جهان است اخیرا به بررسی پیامدهای جنگ تجاری بین چین و آمریکا پرداخته و اعلام کرده است با وجود آن که نسبت به توانایی چین برای تقویت رشد اقتصادی خود کاملاً خوش بین است اما نمی‌توان نسبت به تأثیر جنگ تجاری بر رشد اقتصادی دومین اقتصاد جهان بی تفاوت بود.
این مؤسسه که کنترل حدود ۶.۵ تریلیون دلار در سراسر جهان را در اختیار دارد، به مقامات چینی توصیه کرده است که از طریق تقویت مصارف و فعالیت‌های بخش خصوصی، پیامدهای جنگ تجاری بر رشد اقتصادی خود را کاهش دهد.
جین بویوین، مدیر بخش سرمایه گذاری در این مؤسسه آمریکایی با اشاره به کاهش رشد اقتصادی کشورهای جهان گفت: اقتصاد چین راه خود را خواهد یافت اما به دلیل جنگ تعرفه‌ها با سرعتی آهسته تر پیش خواهد رفت. به نظر می‌رسد دولت در این مرحله باید اولویت خود را حفظ رشد اقتصادی در سطح فعلی و نه تلاش برای تقویت آن قرار دهد. این مؤسسه نه تنها پیش بینی خود از رشد اقتصادی چین، که بسیاری از کشورهای نوظهور از جمله برزیل را کاهش داده است و کاهش تعمدی نرخ برابری ارز را راه‌حلی مناسب برای غلبه بر چالش‌های جنگ تجاری ندانسته است.
با این وجود ناظران انتظار دارند که از اواخر امسال، رشد اقتصادی چین شتاب بیشتری به خود بگیرد. جنگ تجاری بین آمریکا و چین باعث اخلال در تأمین بسیاری از مایحتاج دو طرف شده است. این دو کشور بیشترین حجم مبادلات تجاری دوطرفه را در جهان دارند.
لی که کیانگ، نخست وزیر چین گفته است دولت رسیدن به رشد اقتصادی ۶ تا ۶.۵ درصدی را در سال جاری هدف گذاری کرده است. وی با هشدار نسبت به افزایش شرایط دشوار در جهان گفته است حزب کمونیست برای تقویت رشد برنامه‌های زیادی دارد.
گفتنی است کارشناسان اقتصادی فعال جهانی هشت ماه قبل نیز در گزترشی پیش‌بینی کرده‌ بودند که رشد اقتصادی چین که در سال 2018 میلادی به ۶.۶ رسیده بود، امسال(2019) به ۶.۳ درصد تقلیل خواهد یافت.زیرا با توجه به مشکلات و نوسانات ارزی قابل توجه، تحریم‌های اقتصادی و تنش‌های سیاسی موجود در بسیاری از کشورها و مناطق جهان، حجم صادرات و واردات دومین قدرت اقتصادی جهان را به میزان قابل توجهی کاهش داده و حتی فضای کلی تجارت جهانی را با مشکلات متعددی مواجه خوهد کرد.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما