کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نبرد مغزهای متفکر دو تیم روی تور

تیم ملی ایران از صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ ملّت‌های والیبال باز ماند

ایران 2 – 3 برزیل

22 تير 1398 ساعت 10:49

تیم ملی والیبال ایران با این باخت و به رغم شایستگی قابل تحسین و با توجه به بهخت قبلی مقابل لهستان از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند، به این ترتیب با صعود تیمهای برزیل، لهستان، آمریکا و روسیه، این چهار تیم، مرحله نیمه نهایی لیگ ملتها را روز یکشنبه 23 تیرماه برگزار می کنند.


به گزارش ایصال نیوز، تیم ملی ایران با شکست نزدیک برابر برزیل در دومین دیدار خود به کار خود در لیگ ملت های والیبال پایان داد. ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، علی اصغر مجرد، محمد موسوی، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد. زنوویچ از روسیه داور اول این دیدار است و دنی فرانسیسکو از کشور جمهوری دومینیکن داور دوم این رقابت بود.
ست اول:
هر چند ایران بازی را بهتر از حریف آغاز کرد و توانست با یک سرویس خوب اولین امتیاز را در توپ برگشتی کسب کند اما برزیلی ها که با تغییر بازی را آغاز کردند با 3 سرویس خوب از داگلاس از تیم ما پیش افتادند. شاگردان کولاکوویچ اما خیلی سریع به بازی برگشتند تا پیش از آنکه اختلاف امتیازی ایجاد شود، در امتیاز 5 بازی را برابر کنند. لوکارلی در خط سرویس توانست 2 امتیاز متوالی کسب کند تا برزیلی ها دوباره اختلاف را به 3 برسانند و خیلی سریع در شرایطی به امتیاز 8 برسند که تیم ایران تنها 5 امتیاز داشت. ادامه سرویس های خوب لوکارلی باعث شد تا اختلاف امتیازی دو تیم به عدد 8 برسد. محمد موسوی در خط سرویس با سرویس های خوب خود توانست ایران را به 2 امتیاز متوالی برسند تا ملی پوشان ایران دوباره به جریان بازی بازگردند. سعید معروف نیز در منطقه سرویس عملکرد خوب خود را تکرار کرد تا دو تیم در شرایطی به استقبال وقت استراحت فنی دوم بروند که برزیل 16 و ایران یازده امتیاز داشت. دو دفاع عالی از مجرد و غفور به همراه نمایش عالی قائمی و دریافت های خود حضرت پور در این میان باعث شد تا تیم ملی ایران با روحیه بهتری در زمین به رقابت در این ست ادامه دهد. میلاد عبادی پور با حضور در خط سرویس باعث شد تا تیم ایران 2 امتیاز متوالی با استفاده از توپ های برگشتی کسب کند و همین موضوع باعث شد تا اختلاف دو تیم به عدد 2 رسیده و سرمربی برزیل مجبور به اتخاذ وقت استراحت شود. غفور در ادامه نمایش عالی خود در منطقه سرویس قرار گرفت و توانست 2 امتیاز متوالی برای ایران کسب کند تا اختلاف امتیازی به یک کاهش پیدا کند اما برزیلی ها دوباره عملکرد خوب خود را با تکیه بر سرویس های دسوزا ادامه دادند تا برنده این ست با نتیجه 25 بر 20 باشند.
ست دوم:
سرویس های خوب مجرد باعث شد تا ایران ست دوم را بهتر از حریف آغاز کند و خیلی زود 2 امتیاز از حریف پیش افتادیم اما باز هم حضور لوکارلی در خط سرویس باعث شد تا برزیلی ها نه تنها اختلاف امتیازی را جبران کنند بلکه 2 امتیاز از ایران پیش افتادند. اختلاف امتیازی دو تیم با سرویس های خوب عبادی پور کاهش پیدا کرد و به یک رسید تا تیم ایران همچنان برای پیروزی در این ست با روحیه بالا تلاش کند. علی شفیعی در این ست بعد از مصدومیت علی اصغر مجرد جانشین او در ترکیب ایران شد و در شروع کار خود با یک دفاع عالی ایران را به امتیاز 9 رساند و با یک سرویس خوب و البته هوشمندی موسوی باعث شد تا ایران به امتیاز 10 رسیده و اختلاف به یک کاهش پیدا کند. سرویس های محمد موسوی باعث شد تا ایران با جبران امتیاز اختلافی، یک امتیاز از برزیل پیش بیفتد و سرمربی تیم ملی برزیل برای بازگشت به روند مسابقه به سراغ وقت استراحت رفت تا مانع از امتیاز گیری متوالی تیم ایران شود. رقابت دو تیم در امتیازات میانی مسابقه بسیار نزدیک بود و در نهایت امتیاز سرویس عبادی پور باعث شد تا ایران دوباره از حریف خود پیش بیفتد. تیم ایران در ادامه باز هم توانست نمایش خوب خود را تکرار کند و اختلاف امتیازی به 3 رسید تا تیم ایران در آستانه پیروزی در این ست قرار بگیرد. سرویس های خوب علی شفیعی در این لحظات به تیم ایران کمک کرد تا از حریف پیش بیفتد اما دو دفاع خوب از تیم برزیل باز هم باعث شد تا اختلاف امتیازی به یک کاهش پیدا کرده و برزیلی ها به ایران نزدیک شوند. دسوزا در منطقه سرویس قرار گرفت و با یک امتیاز سرویس توانست برزیل را از ایران پیش بیاندازد و در نهایت تیم برزیل توانست در این ست با نتیجه 25 بر 23 ایران را شکست دهد.
ست سوم:
تیم ایران ست سوم را به مراتب بهتر از حریف آغاز کرد و خیلی سریع 3 امتیاز از برزیل پیش افتاد تا دالزاتو در امتیاز 4 اولین فرصت وقت استراحت خود را استفاده کند. والاس دسوزا در خط سرویس توانست اختلاف امتیازی را به یک کاهش دهد. دفاع خوب موسوی باعث شد تا تیم ایران به امتیاز 8 برسد و دوباره اختلاف امتیازی دو تیم 3 امتیاز شد تا ملی پوشان ایران مزد نمایش خوب خود را بگیرند. عبادی پور باز هم در خط سرویس توانست دریافت حریف را با اخلال رو به رو کند و شفیعی با دفاع خوب خود ایران را به امتیاز 12 رساند تا اختلاف امتیازی به 4 برسد. تیم ایران توانست با سرویس های خوب خود و البته استفاده عالی از توپ های برگشتی این اختلاف امتیازی را حفظ کند و در شرایطی به امتیاز 16 رسید که حریف 12 امتیاز داشت. تمامی بازیکنان ایران در این ست با حداقل اشتباه توانستند برتری خود را به حریف دیکته کنند و نمایشی ارائه دادند که باعث شد برزیلی ها در این ست حرفی برای گفتن نداشته باشند. سرویس خوب شفیعی و دفاع خوب تیم ایران باعث شد تا ایران در شرایطی به امتیاز 21 برسد که حریف 17 امتیاز داشت اما سرویس های خوب رزنده باعث شد تا دو تیم در امتیاز 22 به تساوی برسند. در ادامه این رقابت جذاب و نزدیک با سرویس خوب معروف و ضربه عبادی پور و در نتیجه 26 بر 24 به سود ایران به پایان رسید.
ست چهارم:
دو تیم ست چهارم را نزدیک آغاز کردند و در امتیازات ابتدایی شانه به شانه یکدیگر پیش رفتند و در نهایت ایران در شرایطی به امتیاز 8 رسید که برزیل 7 امتیاز کسب کرده بود تا این رقابت نزدیک تا شروع وقت استراحت فنی اول ادامه داشته باشد. دو دفاع خوب از تیم برزیل باعث شد تا برزیلی ها 2 امتیاز از تیم ایران پیش بیفتند و برای اولین مرتبه در این ست اختلاف بیش از یک شد. عملکرد خوب مدافعین برزیل باز هم ادامه پیدا کرد تا در این ست دفاع خوب تیم برزیل تفاوت را ایجاد کند. حضور موسوی در خط سرویس باعث شد تا تیم ایران 3 امتیاز متوالی کسب کرده و اختلاف امتیازی را به یک برساند تا ملی پوشان ایران دوباره به جریان بازی برگردند. سرویس خوب معروف و هوشمندی دیگر بازیکنان در کنار دفاع عبادی پور باعث شد تا ایران زودتر از حریف به امتیاز 16 برسد و تیم برتر زمین باشد. در شروع دوباره مسابقه باز هم معروف در خط سرویس درخشید تا تیم ایران اختلاف امتیازی را به 3 افزایش دهد. دریافت عالی از فیاضی و استفاده از توپ برگشتی در کنار یک دفاع خوب دیگر از عبادی پور امتیازات بعدی ایران را رقم زدند. شاگردان کولاکوویچ دراین ست هم توانستند با امتیاز 21 بر 18 از حریف خود پیش بیفتند و دالزاتو در این امتیاز درخواست وقت استراحت کرد تا مانع از پیروزی ایران در این ست شود اما ایران در نهایت با نتیجه 25 بر 20 در این ست به پیروزی رسید تا بازی به ست پنجم کشیده شود.
ست پنجم:
مطابق انتظار در این ست نیز دو تیم با نمایشی نزدیک بازی را آغاز کردند و در امتیازات ابتدایی شانه به شانه پیش رفتند اما حضور موسوی در خط سرویس باعث شد تا ایران 3 امتیاز از حریف خود پیش بیفتد و تیم ایران در شرایطی به امتیاز 8 رسید که برزیلی ها 5 امتیاز جمع کرده بودند اما در شروع دوباره مسابقه سرویس های خوب لوکارلی و آلن باعث شد تا برزیلی ها اختلاف امتیازی را جبران کرده و 3 امتیاز از ایران پیش افتادند و در نهایت با نتیجه 15 بر 10 به پیروزی رسیدند تا برنده این مسابقه باشند.
برخی کارشناسان این بازی را نبرد مغزهای متفکر 2 تیم روی تور می دانستند؛ جایی که معروف و رزنده به عنوان 2 پاسور فوق العاده تیمشان را رهبری می‌کردند.
این بازی در مجموع با نتیجه 3 بر 2 به سود برزیل به پایان رسید؛ در حالی که معروف و یارانش شدیدا به قضاوت داور در ست پنجم اعتراض داشتند.
مرحله نیمه نهایی لیگ ملتها روز یکشنبه 23 تیرماه با مسابقه تیمهای برزیل، آمریکا، لهستان و روسیه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 2849

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2849/تیم-ملی-ایران-صعود-مرحله-نیمه-نهایی-لیگ-مل-ت-های-والیبال-باز-ماند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir