plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۲۸۴۶
رویترز مدعی شد

وزیر امور خارجه ایران، فعلا در لیست تحریم قرار نمی‌گیرد

رویترز به نقل از دو منبع آگاه، خبر داده است که ایالات متحده امریکا ممکن است برای حفظ مسیر دیپلماسی و تلاش برای مذاکره با ایران، در یک عقب نشینی آشکار، دکتر ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به رغم اعلام خبر قبلی، در آنچه که فهرست تحریم ها می داند، قرار ندهد.
وزیر امور خارجه ایران، فعلا در لیست تحریم قرار نمی‌گیرد
به گزارش ایصال نیوز، رویترز مدعی شد به رغم اینکه استیون منوشین وزیر خزانه داری ایالات متحده امریکا پیشتر اعلام کرده بود که به زودی ایالات متحده، محمد جواد ظریف را در فهرست تحریم ها قرار می دهد، کاخ سفید ممکن است برای بازگشت به مسیر دیپلماسی و تلاش برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران، فعلا از این اقدام صرف نظر کند. 

گفتنی ست، دیپلماسی هوشمندانه و چندجانبه گرای دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، تاکنون بسیاری از دست اندازی ها و اقدامات خصمانه امریکا علیه ایران را با مشکلات عدیده مواجه کرده است و در راستای خنثی سازی توطئه های ایالات متحده علیه کشورمان دستاوردهای قابل توجهی داشته است، فلذا کاخ سفید در تلاش است با تحریم یکجانبه دکتر ظریف، بازوی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را در راستای کارزار فشار و تحریم تضعیف کند. 

به نظر می رسد اعلام خبر صرف نظر امریکا از تحریم دکتر ظریف، در راستای راهبرد جنگ روانی ایالات متحده علیه ایران و مقدمه تحریم های تازه و خصمانه کاخ سفید علیه کشورمان باشد. 

انتهای پیام/*   
۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما