plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۸۴۵
در نشست "ماشین سازی پیشران توسعه صنعتی" مطرح شد

سعید زرندی: زمینه مناسبی برای داخلی سازی ماشین آلات فراهم شده است

در سال ۹۷ بیش از ۶ میلیارد واردات و در حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات ماشین آلات داشتیم
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت ماشین سازی، باید نگاه نوآورانه و حرکت به سمت انقلاب چهارم صنعتی مد نظر قرار گیرد.
سعید زرندی: زمینه مناسبی برای داخلی سازی ماشین آلات فراهم شده است
به گزارش ایصال نیوز از شاتا، دکتر سعید زرندی در نشست " ماشین سازی پیشران توسعه صنعتی " که به همت ستاد نانو برگزار شد، افزود: اگر تحولات نوآورانه را در صنعت ماشین سازی مورد توجه قرار ندهیم از دنیا عقب خواهیم افتاد.
وی گفت: یکی از اجزا انقلاب چهارم صنعتی اینترنت اشیا است که پیش بینی می شودتا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۰ میلیارد شی به اینترنت متصل شود اما با روند سریع که در پیش است احتمالا تا سال ۲۰۲۱ به این عدد رسیده می شود.
معاون طرح و برنامه تاکید کرد: باید با تحولات جهانی، صنعت ماشین سازی نیز پیش رود.
زرندی همچنین گفت:به دلیل افزایش دستمزد ، هزینه های حمل و نقل و.. تولید کارخانه به سمت شرق گسترش یافته و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۰ درصد سهم بازار ماشین سازی در آسیا بوده است.
معاون طرح و برنامه همچنین در این نشست گفت: براساس آخرین آمار بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد فعال در صنعت ماشین سازی در کشور می باشند.
وی افزود: بیش از ۱۴۰ هزار اشتغال در این صنعت ایجاد شده است و سهم ۴.۸ ارزش افزوده از کل صنعت متعلق به ماشین سازی است.
زرندی گفت: در سال ۹۷ در حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات ماشین آلات داشتیم و بیش از ۶ میلیارد واردات ماشین آلات انجام شده است.
معاون طرح و برنامه گفت: میزان معافیت ماشین آلات در سال گذشته حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بومده که نشان از روند کاهش آن نسبت به سال قبلتر را دارد.
زرندی تصریح کرد: صنعت ماشین سازی باید از فرصت ایجاد شده در سال جاری برای تعمیق ساخت داخل بهره ببرد.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما