کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دعوت ظریف از امارات و عربستان برای بازگشت به آغوش منطقه

از اینکه این دو کشور (عربستان و امارات) از مسیر بولتون و نتانیاهو جدا شوند، استقبال می کنیم

21 تير 1398 ساعت 0:21

ظریف اظهار کرد: گروه "ب" ابتدا متشکل از نتانیاهو و بولتون بود و بن سلمان و بن زاید بعداً به آن ملحق شدند، این دو می توانند از آن خارج شوند و از این مساله استقبال می کنیم، شواهدی دال بر این وجود دارد که امارات احتمال دارد سیاست های جدیدی را در منطقه (خروج نظامی از یمن)دنبال کند و این به نفع دولت این کشور خواهد بود.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از المیادین، وزیر امور خارجه ایران در رابطه با نقش عربستان و امارات در گروه «ب» و انتشار اخباری مبنی بر احتمال خروج نظامیان امارات از یمن، پنجشنبه شب، در پاسخ به شبکه المیادین گفت: گروه "ب" در ابتدا متشکل از نتانیاهو و بولتون بود و بن سلمان و بن زاید بعداً به آن ملحق شدند و این دو می توانند از آن خارج شوند و از این مساله استقبال می کنیم،
ظریف افزود: ما تمایل نداریم که همسایگان ما در منطقه به گروه جدید ملحق شوند و می خواهیم که به آغوش منطقه بازگردند.
وزیر امور خارجه ایران یادآور شد: تصمیمات آنها (عربستان و امارات ) فقط علیه ایران نیست، ببینید که آن ها علیه یمن چه کار می کنند؟ آیا قطر متحد ما بود که بخواهند علیه این کشور تصمیماتی را اتخاذ کنند؟ آیا سودان متحد ما بود؟ اگر دخالت ایران نبود، آن ها می خواستند قطری ها را محاصره کنند و آن ها را درتنگنا قرار دهند.
ظریف تاکید کرد: ما می خواهیم که نه فقط امارات، بلکه عربستان نیز به مسیر گفت و گو و همکاری در منطقه بازگردند، از اینکه این دو کشور (عربستان و امارات ) از گروه ضد صلح تشکیل شده در امریکا از مسیر بولتون و نتانیاهو جدا شوند، استقبال می کنیم؛ قطعاً، امکان خروج از این گروه برای آن ها وجود دارد و ما آماده ایم که به عنوان دوست و برادر دینی و همسایه و هم پیمان از آن ها دفاع کنیم.
وی یادآور شد: شواهدی دال بر این وجود دارد که امارات احتمال دارد سیاست های جدیدی را در منطقه دنبال کند و این به نفع دولت این کشور خواهد بود.
گفتنی است سایت الاخبار لبنان به نقل از منابع اماراتی نوشت امارات اخیرا تلاش میکند تا راهی برای خروج آبرومندانه نظامیانش از یمن پیدا کند و در این خصوص رایزنی هایی با روسیه و ایران داشته است.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 2836

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2836/دعوت-ظریف-امارات-عربستان-بازگشت-آغوش-منطقه

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir