plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۲۸۳۴
با ادعای نقض تحریم های اتحادیه اروپا

بازداشت ناخدا و افسر ارشد ابرنفتکش توقیف شده، توسط پلیس جبل الطارق

وزارت امور خارجه ایران: مقصد نفتکش توقیف شده، سوریه نبوده و توقیف آن غیرقانونی است
به گفته پلیس جبل الطارق تحقیق در این مورد همچنان ادامه دارد و ابرنفتکش متعلق به ایران همچنان در توقیف باقی خواهد ماند/پلیس جبل الطارق ادعا می کند که بازداشت ناخدا و افسر ارشد ابرنفتکش ایرانی پس از جستجوی گسترده این کشتی صورت گرفته است.
بازداشت ناخدا و افسر ارشد ابرنفتکش توقیف شده، توسط پلیس جبل الطارق
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، ساعتی قبل، پلیس جبل الطارق ادعا کرد که ناخدا و افسر ارشد ابرنفتکش توقیف شده متعلق به ایران را به دلیل نقض تحریم های اتحادیه اروپا بازداشت کرده است.
به گفته پلیس جبل الطارق تحقیق در این مورد همچنان ادامه دارد و ابرنفتکش متعلق به ایران همچنان در توقیف باقی خواهد ماند.
بر اساس اعلام پلیس جبل الطارق بازداشت ناخدا و افسر ارشد ابرنفتکش ایرانی پس از جستجوی گسترده این کشتی صورت گرفته است. طبق گفته پلیس جبل الطارق تعدادی سند و دستگاه های الکترونیکی در جریان جستجوی کشتی کشف و ضبط شده است.
گفتنی است پنجشنبه گذشته(13تیرماه) مقامات جبل الطارق به کمک تفنگداران نیروی دریایی انگلیس با ادعای اینکه اَبَر کشتی «گریس۱» در حال حمل نفت به سوریه بوده است،‌ آنرا در ساحل جبل‌الطارق توقیف کردند. این ابرنفتکش از سواحل ایران حرکت کرده بود و حامل نفت خام این کشور بود. ایران در اعتراض به توقیف این ابرنفتکش،بلافاصله سفیر بریتانیا در تهران را به وزارت امور خارجه احضار کرده بود. عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران چند روز پس از توقیف این نفتکش اعلام کرد که برخلاف ادعای بریتانیا مقصد نفتکش توقیف شده ایران، کشور سوریه نبوده است. دادگاه عالی جبل الطارق توقیف این ابرنفتکش را تا روز ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) تمدید کرده است.
انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما