plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۲۸۳۳
به رغم تداوم مهاجرت به اروپا

پیشی گرفتن نرخ مرگ و میر از نرخ تولد در اروپا

ایرلند بیشترین فزونی تولد بر مرگ و بلغارستان بالاترین مازاد مرگ بر تولد را ثبت کرده است
همزمان با روز جهانی جمعیت، یورو استات اعلام کرد، که جمعیت اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۷ میلادی تا پایان سال گذشته میلادی ۱.۱ میلیون نفر افزایش یافته است. این رشد متاثر از بالا رفتن خالص مهاجرت به اروپا بوده چرا که نرخ مرگ و میر برای دومین سال از میزان زاد و ولد در کشورهای عضو اتحادیه پیشی گرفته است. به طوری که با وجود مهاجرت بیش از دو میلیون نفر به اورپا، نرخ رشد جمعیت از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون تقریبا ثابت مانده است.
پیشی گرفتن نرخ مرگ و میر از نرخ تولد در اروپا
به گزارش ایصال نیوز، همزمان با روز جهانی جمعیت، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) اعلام کرد، مجموع جمعیت ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۱۳ میلیون نفر بوده که در مقایسه با ۳۰ سال پیش که این رقم ۴۷۴ میلیون نفر بوده، ۸ درصد رشد کرده است. یورواستات همچنین اعلام کرده که جمعیت اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۷ میلادی تا پایان سال گذشته میلادی ۱.۱ میلیون نفر افزایش یافته است. این رشد متاثر از بالا رفتن خالص مهاجرت به اروپا بوده چرا که نرخ مرگ و میر برای دومین سال متوالی از میزان زاد و ولد در کشورهای عضو اتحادیه پیشی گرفته است. به طوری که تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲.۴ میلیون نفر از کشورهای خارج از اتحادیه به این منطقه مهاجرت کرده‌اند ولی نرخ رشد جمعیت از سال ۲۰۱۷ میلادی تقریبا ثابت مانده است.
مطابق اطلاعات منتشر شده توسط یورواستات، در حالی که کشورهای بلغارستان، لتونی، لیتوانی و رومانی بیشترین نرخ مرگ و میر را در میان کشورهای عضو اتحادیه تجربه کرده‌اند، کشورهای ایرلند، سوئد، فرانسه و بریتانیا دارای بالاترین نرخ زاد و ولد در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده‌اند.
همچنین در میان ۲۸ عضو اتحادیه اروپا، ایرلند بیشترین فزونی تولد بر مرگ را داشته و در مقابل بلغارستان بالاترین مازاد مرگ بر تولد را ثبت کرده است. پائین‌ترین نرخ زاد و ولد هم در ایتالیا گزارش شده است.
انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما