plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۲۸۲۸
تحقیقات تازه نشان می دهد

«شکر» موجود در انواع آبمیوه و نوشیدنی‌های صنعتی، سرطان زا است

محققان به ارتباط خاص بین قند و سرطان دست پیدا کردند
بررسی‌های محققان فرانسوی در دانشگاه سوربن، که در نشریه گاردین نیز انتشار یافته است، حاکی از آن است که مصرف مداوم آبمیوه و انواع نوشیدنی های گازدار و انرژی زا به دلیل قند موجود در آن، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. بهترین راه، پرهیز از افراط در مصرف این نوشیدنی ها از طریق جایگزین کردن مصرف آبمیوه کاملا طبیعی است. 
«شکر» موجود در انواع آبمیوه و نوشیدنی‌های صنعتی، سرطان زا است
به گزارش ایصال نیوز، یک تحقیق گسترده علمی نشان می‌دهد که مصرف زیاد نوشیدنی های حاوی شکر از جمله انواع آبمیوه، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
بررسی‌های محققان فرانسوی در دانشگاه سوربن که در نشریه گاردین نیز انتشار یافته است، حاکی از آن است که مصرف مداوم آبمیوه و انواع نوشیدنی های گازدار و انرژی زا موجب ابتلا به سرطان می شود.
در این مطالعه و بررسی، محققان فرانسوی در مدت 5 سال با بررسی روی 100 هزار مورد، طبق یک برنامه زمانبندی مشخص که در هر 24 ساعت دو بار اطلاعات مصرف مواد غذایی، مقدار و نوع آن برای همه این افراد ثبت می شد و با دقت وضعیت ده ها هزار نفر شامل 21 درصد مرد و 79 درصد زن  مورد مطالعه قرار می گرفت، پس از 5 سال مشخص گردید تعداد 2200 نفر از این جامعه مورد تحقیق، مبتلابه سرطان شده اند که 693 نفر آنان گرفتار سرطان سینه شده اند.
اگر چه ارتباط بین مصرف نوشیدنی ها و نوشابه های حاوی قند با «چاقی» که در نهایت به سرطان می انجامید، قبلا به اثبات رسیده بود، اما نتایج این تحقیق جدید، محققان فرانسوی را به این حقیقت رساند، که خودِ شکر (قند) به تنهایی عامل سرطان است. خلاصه این تحقیق این است که: ارتباط خاص و مستقیمی بین قند و سرطان وجود دارد.
خانم دکتر ماتیلدا از محققان برجسته در پاسخ به این پرسش که آیا باید از مصرف این نوشیدنی ها بطور کامل خودداری کرد؟ پاسخ می دهد: خیر، این تحقیق بیانگر لزوم رعایت اعتدال و توازن مصرف مواد قندی است. همه مراکز بهداشتی و سلامت توصیه می کنند برای تندرستی بطور متوسط روزانه از خوردن بیش از یک لیوان آبمیوه قندی یا نوشابه قندی پرهیز گردد. رعایت این اصل شما را از احتمال ابتلا به سرطان تا حد زیادی مصون می دارد.
بهترین راه جایگزین کردن مصرف آبمیوه کاملا طبیعی و پرهیز از آبمیوه و نوشیدنی های صنعتی است. 
به گفته محققان فرانسوی کاهش مصرف تمامی انواع نوشیدنی‌های حاوی شکر در کنار اعمال محدودیت در تبلیغات این محصولات و اخذ مالیات می‌تواند در کاهش تعداد مبتلایان به بیماری سرطان موثر باشد.
انتهای پیام/*
۵
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز عربی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما