plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۲۸۱۱
در مراسم رونمایی از طرح «نوآفرین»

آذری جهرمی: استارتاپ‌ها فتون‌های آینده روشن ایران هوشمند هستند

استارتاپ‌ها به آینده قابل پیش‌بینی و امنیت نیاز دارند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: برای روشن شدن ایران هوشمند به فوتون‌هایی نیاز داریم که همان استارت‌آپ هستند. این فتون ها لامپی را روشن می‌کنند که همان آینده روشن ایران هوشمند است.
آذری جهرمی: استارتاپ‌ها فتون‌های آینده روشن ایران هوشمند هستند
به گزارش ایصال نیوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم رونمایی از طرح «نوآفرین» که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، با ذکر خاطره‌ای از دوران نوجوانی‌اش گفت: وقتی کلاس سوم دبیرستان را تمام کردم بسیار علاقه‌مند فعالیت‌های اجتماعی و ورزش بودم بنابراین تقریباً درس را کنار گذاشته بودم و طبیعتاً با افت کیفیت تحصیلی روبرو شده بودم. روزی به خانه رفتم که به دیوار خانه با پوتین آویزان شده‌ای برخوردم. از مادر پرسیدم که چیست و من را سراغ پدرم فرستاد. از پدرم این سؤال را پرسیدم که گفت من برای تو آینده‌نگری کردم و چون به سن سربازی رسیدی برایت پوتین خریدم.
وی ادامه داد: من در جواب پدرم گفتم که سربازی نمی‌روم چراکه می‌خواهم برم دانشگاه که پدرم گفت که با معدل یازده و نیم نمی‌شود دانشگاه رفت.
آذری جهرمی بابیان اینکه در همان تابستان دیواری از کتاب‌هایم درست کردم و روزی هجده ساعت به مطالعه دروس دوره پیش‌دانشگاهی پرداختم، اظهار کرد: درترم اول بچه درس‌خوان‌ها من را برای رفتن به کلاس‌های تقویتی همراهی نکردند اما درترم دوم پیش‌دانشگاهی که با معدل ۱۹.۷۲ قبول شدم همه آن‌ها به سراغم آمدند.
وزیر دولت تدبیر و امید به کسب رتبه ۳۲ در کنکور همان سال اشاره کرد و ادامه داد: علت موفقیت من نمایش آینده توسط پدرم بود که باعث تغییر مسیر زندگی‌ام شد.
وی خطاب به فعالان حوزه استارت آپی بابیان اینکه من و شما دو شباهت داریم تصریح کرد: شباهت اول ما پافشاری کردن در مراحل مختلف زندگی است و همان‌طور که من برای رفتن به دانشگاه پافشاری کردم شما نیز در مقابل مشکلات و موانعی که با آن روبرو هستید پافشاری می‌کنید و کوتاه نمی‌آیید و محکم مسیر را پیش می‌روید.
عضو کابینه دولت دوازدهم در مورد شباهت دوم خاطرنشان کرد: همه ما نیاز داریم که آینده قابل پیش‌بینی پیش روی ما باشد و همان‌طور که پدرم با آن پوتین آینده‌ام را برایم ترسیم کرد، این پیش‌بینی آینده برای شما نیز حائز اهمیت است، آینده قابل پیش‌بینی امنیت به همراه می‌آورد.
آذری جهرمی با اشاره به وجود ریسک‌های زیادی در پیش روی استارت آپ ها اظهار کرد: با این شرایط ریسک‌های پیش روی شما نباید در هم ضرب شود و به‌عنوان دولت باید شرایطی را برای استارت آپ ها فراهم کنیم که خاک‌کشت شما حاصل خیز باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه ممکن است حادثه‌ای ایجاد شود اما باید شرایط را به‌گونه‌ای آماده کنیم که قابل پیش‌بینی باشد یعنی وقتی سوار قطار می‌شویم باید بدانیم که کجا می‌توانیم پیاده شویم چراکه پیش‌بینی آینده برای ما امنیت به همراه دارد.
وی بابیان اینکه در ابتدای دولت دوازدهم شروع به طراحی زیست‌بوم مناسب تبدیل ایده به کسب‌وکار کردیم افزود: تلاش‌های زیادی صورت گرفت و شما تصور نمی‌کردید که بشود جلوی شکایت ارکان دولتی را گرفت هرچند هنوز همه‌چیز ایده‌آل نیست ولی بسیار شرایط بهبودیافته است.
آذری جهرمی خطاب به فعالان استارت آپی تصریح کرد: باید بدانید در هر مرحله دولت چه حمایت‌هایی از شما می‌کند و چه حمایت‌هایی از شما نمی‌کند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه همه استارت آپ ها خاطرات تلخ زیادی دارند اما باید تلاش کنیم که این خاطرات را کم کنیم، گفت: از همین رو ایده ایران هوشمند را جلوی خودمان گذاشتیم و برای روشن شدن ایران هوشمند به فوتون‌هایی نیاز داریم که همان استارت آپ هستند. این فتون ها لامپی را روشن می‌کنند که همان آینده روشن ایران هوشمند است.
وی بابیان اینکه استارت آپ ها نموداری برای رشد خود دارند، افزود: نوآفرین برای مراحل اول است و برای مراحل بعدی رشد پارک‌های اقتصاد دیجیتال را راه‌اندازی کردیم که پایلوت آن در مشهد ایجادشده است و بدین گونه تلاش داریم جاده‌ای را بسازیم و باید به کمک هم بیاییم تا آینده بهتری را برای خودمان و فرزندانمان ایجاد کنیم.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما