plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۲۸۰۸
باتوجه به نارضایتی ترامپ

سفیر بریتانیا در آمریکا پس از افشای ایمیل‌هایش استعفا کرد

سایمون مک‌دونالد، رئیس سرویس دیپلماتیک وزارت خارجه انگلیس استعفای کیم داروک را پذیرفت
کیم داروک سفیر بریتانیا در واشنگتن به‌دنبال افشای ایمیل‌هایش درباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سمت خود کناره‌گیری کرد. در متن استعفانامه داروک سفیر انگلیس در آمریکا آمده است: از زمان درز اسناد رسمی از سفارت انگلیس در آمریکا حرف و حدیث‌های زیادی درباره پست من و ادامه حضور من به عنوان سفیر مطرح شده است. من به این سخنان خاتمه می‌دهم. شرایط کنونی ایفای نقشم را آن طور که دوست دارم غیر ممکن می‌سازد.
سفیر بریتانیا در آمریکا پس از افشای ایمیل‌هایش استعفا کرد
به گزارش ایصال نیوز، سفیر انگلستان در آمریکا با توجه به نارضایتی آمریکا از رفتار او سرانجام استعفا کرد. سفیر بریتانیا در آمریکا در چند ایمیل دیپلماتیک که در سال ۲۰۱۷ به‌صورت محرمانه برای دفتر نخست‌وزیر در لندن فرستاده بود، دونالد ترامپ را فردی «بی‌منطق»، «ناکارآمد» و «متزلزل» توصیف کرده بود که «برنامه مشخصی در قبال ایران ندارد». وی به دولت متبوع خود گفته بود اگر می‌خواهند با ترامپ کار کنند باید نکات را به شیوه‌ای «ساده» و «قابل فهم» برای او توضیح دهند.
آقای داروک همچنین اخباری را که از اختلاف‌ها درون کاخ سفید به گوش می‌رسد و ترامپ آنها را اخبار جعلی می‌خواند، در این ایمیل‌ها واقعی عنوان کرده بود.
پس از افشای این ایمیل‌ها ترامپ چندین بار به آن واکنش نشان داد. در نخستین واکنش دونالد ترامپ در روز دوشنبه ۸ ژوئیه (۱۷ تیر) گفت: «من طرفدار آن مرد نیستم و او به بریتانیا خدمت نکرده است.» رئيس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: «من هم می‌توانم چیزهایی را در مورد او (کیم داروک) بگویم اما به خودم چنین زحمتی نمی‌دهم.» وی همان روز در توئیتر خود هم نوشت: «من سفیر [بریتانیا در آمریکا] را نمی‌شناسم اما کسی در آمریکا او را دوست ندارد و درباره‌اش فکر خوب نمی‌کند. ما دیگر با او کار نخواهیم کرد.»
اما آخرین واکنش ترامپ بسیار تندتر بود به‌طوریکه وی روز سه شنبه ۹ ژوئیه (۱۸ تیر) در صفحه توییتر خود سفیر بریتانیا را «فردی احمق» خواند و همزمان به ترزا می نخست وزیر محافظه کار بریتانیا حمله کرد. رئیس جمهوری آمریکا در رشته توئیت‌هایی نوشت: «فرستاده ای که بریتانیا به ما تحمیل کرده است (تحفه ) آش دهن سوزی هم نیست که برایش بمیریم.»
دونالد ترامپ هم چنین با انتقاد شدید از ترزا می در توییتر خود نوشت: « پیش تر به او(ترزا می) راه و چاره درباره برکسیت را نشان دادم اما او بر سیاست های احمقانه اش اصرارداشت و به این ترتیب نتوانست کاری از پیش ببرد.»
گاردین نیز خبر داد، در متن استعفانامه داروک سفیر انگلیس در آمریکا آمده است: از زمان درز اسناد رسمی از سفارت انگلیس در آمریکا حرف و حدیث‌های زیادی درباره پست من و ادامه حضور من به عنوان سفیر مطرح شده است. من به این سخنان خاتمه می‌دهم. شرایط کنونی ایفای نقشم را آن طور که دوست دارم غیر ممکن می‌سازد.
در همین حال سایمون مک‌دونالد، رئیس سرویس دیپلماتیک وزارت خارجه انگلیس استعفای کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا را پذیرفت. گاردین به نقل از مک‌دونالد نوشت: در پاسخ به نامه استعفای داروک و از جانب سرویس دیپلماتیک با تاسف عمیق شخصی، استعفای وی را می‌پذیریم.  
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما