کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طراحی اندروید داخلی

آذری جهرمی: اندروید ایرانی توسط دانشجویان دانشگاه شریف طراحی شد

گوگل امکان حذف سیستم عامل تولید داخل را ندارد

17 تير 1398 ساعت 10:03

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طراحی سیستم عامل اندروید توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف خبر داد. وی اطمینان داد کاربران ایرانی اپلیکیشن های مربوط به کسب و کارهای خود را بدون نگرانی از تحریم‌های آمریکا در بستری امن در این سیستم منتشر کنند


به گزارش ایصال نیوز، محمدجواد آذری جهرمی با انتشار توییتی خاطرنشان کرد، مدتها قبل طراحی و توسعه اندروید ایرانی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت و با تحریم گوگل علیه کاربران ایرانی، مدتی قبل این مساله کمی داغ‌تر شد و اکنون این سیستم عامل توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف طراحی شده است.
وزیر ارتباطات در توئیت خود با کنایه به تحریم کاربران ایرانی از سوی گوگل خاطرنشان کرد، «سال‌ها قبل، در محله مان، کاسبی بود که تنها بقالی محل بود، روزهایی بی‌دلیل لجش می‌گرفت و همسایه‌ها را در فهرست سیاه فروش می‌گذاشت، بالاخره همسایه دیگری هم یک مغازه زد و فهرست سیاه‌، عملاً پَر! بنده خدا، دیگه هر وقت لجش می‌گرفت، با پسرش دعوا می‌کرد.»
در ویدئویی که وزیر ارتباطات منتشر کرد، آمده است: گوگل امکان حذف سیستم عامل تولید داخل را ندارد. برای اطمینان بیشتر کاربران، یک گوشی توسط شرکت جی ال ایکس تولید شده که این سیستم عامل را پشتیبانی می‌کند و این اطمینان را به کاربران ایرانی می‌دهد که اپلیکیشن های مربوط به کسب و کارهای خود را بدون نگرانی از تحریم‌های آمریکا در بستری امن منتشر کنند.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 2745

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2745/آذری-جهرمی-اندروید-ایرانی-توسط-دانشجویان-دانشگاه-شریف-طراحی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir