plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۲۷۳۳
اولین واکنش ها به اعلام اجرایی شدن گام دوم ایران در برجام

رژیم صهیونیستی خواستار فعال شدن دوباره تحریم اروپا علیه ایران شد

دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز در اقدامی شتابزده، اقدام ایران در اجرای گام دوم را محکوم کرد
مقامات ایرانی امروز یکشنیه پس از انقضای مهلت ۶۰ روزه و عملی نشدن وعده های اعضای برجام، آغاز گام دوم و افزایش سطح غنی سازی اورانیوم را رسما اعلام کردند.نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آلمان، بریتانیا و فرانسه خواست تحریم‌ها علیه ایران را به صورت خودکار دوباره فعال کنند.
رژیم صهیونیستی خواستار فعال شدن دوباره تحریم اروپا علیه ایران شد
به گزارش ایصال نیوز، اعلام عملیاتی شدن گام دوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران به منظور افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم با واکنش‌های بین‌المللی بعضاً شتابزده، یکسونگر و خلاف مواجه شده است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بلافاصله پس از پایان نشست خبری مقامات ایرانی در خصوص کاهش سطح تعهدات در برجام، از کشورهای اروپایی خواست تا تحریم‌ها علیه ایران را فعال کنند.
نخست وزیر رژیم اسرائيل، در ادعایی خلاف، گام دوم ایران را اقدامی بسیار بسیار خطرناک عنوان کرد و از آلمان، بریتانیا و فرانسه خواست تحریم‌ها علیه ایران را به صورت خودکار دوباره فعال کنند.
دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز ساعتی پیش در واکنشی شتابزده، با صدور بیانیه ای، اقدام به حق ایران در اجرای گام دوم را محکوم کرد
یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در واکنش به آغاز گام دوم ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای، گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از بیانیه امروز ایران مطلع است.»
این سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرد که بازرسان آژانس در ایران به زودی درباره گام دوم ایران به مقر این نهاد بین‌المللی در وین گزارش خواهند داد.
گفتنی است، دیشب پس از گفتگوی تلفنی طولانی رئیس جمهور ایران و فرانسه،کاخ الیزه اعلام کرد که رئیس جمهوری فرانسه طی روزهای آینده رایزنی های خود را با مقامات ایرانی و طرف های بین المللی ادامه خواهد داد.
مقامات ایرانی امروز یکشنیه پس از انقضای مهلت ۶۰ روزه و عملی نشدن وعده های طرفهای برجامی ایران، آغاز گام دوم و افزایش سطح غنی سازی اورانیوم را رسما اعلام کردند.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما