plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۷۰۹
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان

پدر فعلی صنعت کشور، صنعتگر خارجی است

خلاقیت موتور محرکه صنعت نساجی است و کلید آن تعامل بین صنعت و دانشگاه است
حجازی: در حال حاضر هفت هزار نفر در قالب 500 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می کنند که متاسفانه تنها دو شرکت در حوزه نساجی کار می کنند، اما در حوزه پوشاک شرکتی فعال نیست.
پدر فعلی صنعت کشور، صنعتگر خارجی است
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایسنا، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در برخی مواقع صنعت پذیرش و موتور محرک خود را دانشگاه نمی داند و پدر فعلی صنعت ما صنعتگر خارجی است. حجازی در نخستین گردهمایی تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری های وابسته استان اصفهان، با بیان اینکه به طور معمول منسوجات به دو نوع فنی و متداول تقسیم می شوند، اظهار کرد: منسوجات فنی نوآورانه هستند، اما در ایران منسوجات تولید متداول دارند.
وی یادآور شد: امروز منسوجات فنی در 66 شاخه علوم کاربرد دارند و باید توجه داشت که خلاقیت موتور محرکه صنعت نساجی است و کلید آن تعامل بین صنعت و دانشگاه است. عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان به برخی چالش های عدم تعامل دانشگاه در صنعت اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع صنعت پذیرش و موتور محرک خود را دانشگاه نمی داند و پدر فعلی صنعت ما صنعتگر خارجی است. از سوی دیگر در بخش دانشگاه عجله در کار نیست و تولید فناوری نیازمند تحقیق است.
وی با اشاره به زیرساخت های مناسب تعامل صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: در حال حاضر هفت هزار نفر در قالب 500 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می کنند که متاسفانه تنها دو شرکت در حوزه نساجی کار می کنند، اما در حوزه پوشاک شرکتی فعال نیست.
حجازی تاکید کرد: متاسفانه صنعتگران و دانشگاهیان ما از ظرفیت شهرک علمی تحقیقاتی مطلع نیستند. وی با بیان اینکه صنعت پوشاک و نساجی کشور نیازمند نگاه علمی است اما آنچه امروز است، کافی نیست، تصریح کرد: دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان آماده تعامل سازنده با صنعت نساجی است.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما